první krok
mama
dobrý den,už asi čtyři měsíce jsem přesvědčena,že moje dcera užívá drogy.Byla sice vždy dost svá ale nyní se k jejímu drsnějšímu chování přidalo i rychlé hubnutí,dost zanedbaný vzhled a dokonce občasné křeče při kterých je mimo.Nejprve jsem si myslela,že se jedná o epilepsii.Přestala se mnou komunikovat a vzhledem k tomu,že jí je už 20 let nevím jak s ní pracovat.Navíc je dva roky po maturitě a vůbec nemá potřebu začít pracovat,bydlí od léta u kamaráda.Před dvěma dny mi večer volala,že ji tento kamarád zbil at pro ni přijedu a odvezu ji k sobě,brečela,prosila.Po mém příjezdu jsem se na ně nemohla asi půl hodiny dozvonit ani dovolat.Nakonec vyšla z domu v naprosto vyřízeném stavu.Byla u mne přes noc a celý druhý den až do večera,pouze spala a nebo jedla.N akonec večer odjela,že musí pro počítač a už nedorazila.Dnes jsem se ji konečně dovolala a je prý zpět v bytě u kamaráda.Už před měsícem jsem navštívila dropin,kde mi řekli,že to vypadá na pervitin a že jediná možnost je nechat ji spadnout na dno a v žádném případě ji nepomáhat a to hlavně finačně.Její otec s kterým nežiji mi tvrdí,že na drogách není a že do doby než bude mít jasný důkaz ji za fetačku nebude považovat.Poslal ji na vyšetření ke znamé lekařce ale výsledek je,že mi dcera zdělili,že má něco na mozku a že dostala antidepresiva.Já mám už důkazů dost ale nevím jak dál postupovat.Dcera je dost agresivní pokud to téma otevřu.Chápu,že pokud nebude chtít sama se léčit tak nic nezmůžu.Přesto Vás prosím o radu co bych mohla podniknout abych ji alespon motivovala k léčbě. Děkuji matka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, zmínila jste , že jste navštívila Drop-in, předpokládám tedy, že žijete v Praze. V tuto chvíli bych Vám doporučila spojit se s naší Poradnou, která se právě speacializuje na rodiče a osoby blízké uživatelů nelegálních drog. Můžete se zde poradit jak postupovat dále v komunikaci s dcerou a jak ji i třeba lépe motivovat k tomu, aby i ona sama navštívila odborné zařízení. V této poradně je i možnost ( v případě zájmu )setkat se i s dalšími rodiči a vzájemně si vyměnit zkušennosti, poradit si, podpořit se. Myslím, že tyto společná setkání bývají pro rodiče velmi cenná. Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s.SANANIM Školská 30 Praha 1 tel : 739-268 527, 284 824 234 ( Mgr. Čtrnáctá Štěp. ) e-mail : ctrnacta@sananim.cz provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00 P.S. tato Poradna sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ( v její zadní části ). Je zapotřebí si předem během provozní doby zavolat a dohodnout si termín první konzultace. Všechny služby Poradny jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně. Tak Vám budu držet palce ať se situace u Vás zlepší, mějte se hezky. M.K.