Zase pervitin a co dál? .... :-(
Jeanine
Dobrý den, již několikrát jsem Vám psala o mých problémech s přítelem - kouří pervitin. Tehdy (bylo to v listopadu tuším) jsem mu dala ultimatum = buď já, nebo pervitin. Řekl, že to pro nás udělá atd. Chvíli byl klid, ale jakmile se objevily nějaké nespory a vznikly hádky, zase se to začlo stupňovat a on se přiznal že je v tom zase, jestli bychom mohli společně zajít do poradny. Tak 6. 1. 2010 máme domluvenou schůzku v Renarkonu v Ostravě, ale nevím zda tam půjdeme, protože se naše hádky dostaly do takové fáze, kdy mě neustále podezírá, že navazuju kontakty na internetu a má "stíhy" že ho někdo sleduje-tedy i já, a navíc když jsme se pohádali, řval po mne, nadával mi do nejsprostších slov, strkal mne, házel po mne polštáři a dokonce mne hodil na postel a já se udeřila rukou o topení do loktu tak, že mám obrovskou modřinu. Takže už nejen na duši ale i na těle. Moc bych mu chtěla pomoci, ale už nevím vůbec jak. V tu chvíli kdy mi ubližuje ať už psychicky nebo fyzicky, ho nenávidím, taky se neudržím a řeknu sprostší slovo, ale pak mne vše tak mrzí, ale má hrdost mi nedovolí jít za ním domů a prosit se, i když bych moc chtěla. Rodina s našim vztahem nesouhlasí. Na Štědrý den chtěl ať s ním jdu dolů do mého auta, že v něm má dárky pro rodinu(bylo 23.00 a trávil štědrý večer v tom autě, protože s rodinou ani kamarády už nevychází jako předtím), žádal mne 3* ať s ním jdu do toho auta a já mu řekla že až zítra. Začal vyhrožovat že rozmlátí auto, nakonec kopl do blinkru-rozbil ho. Mám strach, čeho ještě bude schopný. Zajímal by mne Váš pohled na toto, myslíte že má cenu setrvávat v takovém vztahu?Podotýkám že jeho podezíravost a žárlivost je zbytečná, nikdy jsem mu nevěrná nebyla a vzniklo to jen tím, že jsem měla nějaké profily na seznámení, které jsem ani nepoužívala, a on je časem nějak objevil, a myslel že jsou aktuální, bohužel si to ale nenechá vysvětlit a vidí jen to, že se seznamuji přes internet:( Otázkou pro mne zůstává zda když to trvá již od srpna a není vidět žádné zlepšení, jestli s ním zůstat když ho moc miluji, nebo ne. Nechci si nechat ubližovat a už vůbec ne psychicky..Kéž by to bylo jako dřív, byl to úžasný člověk..Děkuji za odpovědi

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to jak popisujete chování Vašeho přítele je pro konzumaci pervitinu typické ( více se o této látce můžete dočíst na tomto webu v rubrice Stimulační látky v podrubrice Pervitin ). Asi Vás svou odpovědí moc nepotěším. Tady bohužel není moc možností. Buďto Váš přítel začne svůj problém s drogami řešit a to tak, že nebude slibovat, že již nikdy více, ale nastoupí pobytovou léčbu a bude se léčit, posléze doléčovat a držet trvalou abstinenci. V tomto případě by mohl i rovnocenně fungovat ve Vašem vztahu. Nebo si vybere život s drogou a jeho život bude pomalu, ale jistě ztrácet na kvalitách. Je zajisté dobře, že jste si již dohodli sezení v Renarkonu ( určitě dejte vědět zda-li jste tam šli a jak jste dopadli ). Já naprosto chápu, že máte přítele ráda a že byste mu ráda pomohla. Tento boj bude ale muset zvládnout sám, to Vy za něj, a ani nikdo jiný, nevyřešíte. Vy ho můžete podpořit v léčbě, snažit se ho motivovat, případně ho doprovodit do poradny. To ostatní je na něm. Pokud se i nadále v jeho životě budou objevovat nelegální drogy, Vy sama si předem jasně určete, kam až jste ochotna v pomáhání zajít. Takové to marné "pomáhání" povětšinou vede k naprosté vyčerpanosti. V případě, že by Vám přítel drogu nabídl, ať ji vyzkoušíte s ním, tak určitě odmítněte. Třeba se to vůbec nestane, ale zmiňuji to proto, že právě někteří jedinci se k drogám, potažmo k závislosti propracovali právě v podobných situacích, kdy chtěli pomáhat. Tak Vám budu držet palce ať to v Renarkonu dobře dopadne, mějte se hezky a napište. M.K.