třes
Athlon
Dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně třesu po alkoholu. Po vystřízlivění se objevuje chvění rukou, popř. jazyka. Jedná se o odvykací stav? Hlavně bych potřeboval vědět, čím se to léčí. Beru na to akorát vitamin B, na nic lepšího jsem nepřišel. Tento stav úplně neodezní, ale zhruba do 5ti dnů se podstatně zlepší.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Zdravím, naše poradna se specializuje především na nealkoholové drogy, ale zkusím Vám postupně odpovědět. Alkoholový odvykací stav se objevuje u uživatelů, kteří dlouhodobě a intenzivně užívají alkohol. Dochází k němu během několika hodin až dní po ukončení (přerušení) konzumace alkoholu, či po výrazné redukci dávek pravidelně konzumovaného alkoholu. Maximální intenzita příznaků se většinou projeví druhý den po vysazení alkoholu. Charakteristickým projevem je pak třes rukou či celého těla, který popisujete. Dalšími projevy jsou pocení, závratě, poruchy stability a koordinace pohybů, úzkost, psychomotorický neklid, přechodné vizuální, taktilní nebo sluchové halucinace nebo iluze, nauzea, či zvracení, bolesti hlavy, tachykardie nebo hypertenze, pocity slabosti, poruchy spánku. Dále, jak sám popisujete, odeznívá odvykací stav obvykle během čtyř až pěti dnů. Takže ano, mohlo by se jednat o alkoholový odvykací stav, toto je ale lékařská diagnóza a k tomu (aby byla diagnostikována) je potřeba návštěva odborníka - nejlépe psychiatra specializujícího se na léčbu alkoholismu a jiných závislostí. To doporučuji. Jak se dále ptáte, čím se to léčí, tak se to léčí ideálně abstinencí. Na zmírnění potíží určitě pomůže pravidelná a zdravá životospráva, dostatečný přísun tekutin, pravidelný spánek atd. Určitě je na místě se dále poradit s lékařem ohledně jiných potenciálních komplikací. Kdybyste chtěl jakékoli kontakty na odborníky, svépomocné skupiny atp., dejte určitě vědět. Změna je vždy možná, ať se daří!