co dělat?
scania
Prosím o pomoc,ma bívala manželka,má v péči naše 2děti,mam velké podezření,že se pohybuje ve společnosti lidí kteří užívají tvrdší drogy,a zároven mám podezření,že i ona,,samozřejmně nic nepřizná..mám o mé děti strach,potřebuji ji nějak třeba díky policii dostat na testy krve ?? Potřebuji jistotu,že mím dětem nic nehrozí

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, obraťte se na městský či obecní úřad (orgán sociálně právní ochrany dětí) v místě trvalého bydliště Vašich dětí a skutečnosti, které Vás znepokojují zde oznamte (každý občan má právo upozornit orgán sociálně-právní ochrany na porušení povinnosti nebo zneužití práv vyplývajících z rodičovské zodpovědnosti nebo na skutečnost, že rodiče nemohou plnit své povinnosti vyplývající z rodičovské zodpovědnosti). Pracovnice tohoto oddělení má poté povinnost provést šetření – ve školce případně ve škole, v rodině a v blízkém okolí a o výsledku šetření Vás vyrozumět – formou, jakou si domluvíte. Podle výsledku šetření pak jsou stanovena a prováděna příslušná opatření na ochranu dětí. Další informace Vám zde jistě ochotně poskytnou. Co se týká testů - není možné ani prostřednictvím policie „dostat“ Vaší bývalou manželku na testy, pokud s nimi ona sama nebude souhlasit (navíc samotné testy nemohou poskytnout jistotu, že vše je v pořádku a Vašim dětem nic nehrozí - prokáží pouze to, zda v několika uplynulých dnech - u různých drog je tato doba různá - došlo či nedošlo k užití drogy a nedokáží zohlednit i jiné chování matky, které by pro děti mohlo být rizikové). Přeji hodně štěstí. Mějte se hezky.