Pomoc rychle!!!!
sakra
Dobrej, jsem u kamaráda a přehnal to s drogama, perník,marihuana...od soboty nespal, včera si vzal na spaní lexaurin, nezabral, pár brček a nakonec, když to nezabralo, opět perník, měl za sebou 40hodinovou cestu vlakem, jel pro syna, odevzdal ho rodičům na noc...teď konečně usnul, ale každý dvě minuty se budí, jak z noční můry, bo co to je, připadá mi že má asi halucinace, nebo blouzní...celej večer měl záchvaty kašle, tak je možný že má i horečku...vždycky se probere, kouká zmateně kolem sebe, žbrblá, ať neodcházim a že se bojí atd...má takový ty křečovitý stavy..vyplazuje jazyk, není mu rozumět, vždycky něco prohlásí a kolikrát v půlce slova usne, zase jen na dvě minuty...co s nim mám dělat? pomůže něco? za hodinu mu rodiče přivedou syna a nesmějí ho tak vidět, mám šanci ho z toho nějak dostat?vim, že by potřeboval dlouhej spánek, ale to teď nejde...mám ho polít vodou, nebo mu dát nějaký lék, nebo si má dát znovu perník, aby přežil alespoň návštěvu syna, opravdu nevim, mám strach na něj mluvit, aby ze mě neměl ještě větší halucinace...moc vás prosim o radu hned...děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel není v našich možnostech odpovídat okamžitě, takže patrně už proběhla návštěva syna u Vašeho kamaráda. Myslím, že kamarád je ve stavu, kdy by bylo lépe říct jeho rodičům, že je nemocný a návštěvu odložit. Nápad, aby si člověk v takovémto stavu dal ještě pervitin, aby "přežil" návštěvu syna, mi přijde opravdu nesmysl. Myslím, že za takové situace je asi lepší, aby syn otce v takovém stavu vůbec neviděl. Sám píšete, že máte strach na něj vůbec mluvit, aby neměl větší halucinace... nedokážu si představit, co se bude dít/dělo, až přijedou jeho rodiče se synem. Obávám se, že jak píšete, Váš kamarád se z toho potřebuje vyspat a na to nic jiného nepomůže, ani léky, ani studená voda. Pokud má syna, se kterým je v kontaktu a chce se s ním dál stýkat, tak by asi bylo na místě uvažovat o změně "life style". Nejde o to, aby návštěvy syna přežil on, ale především aby je přežil syn a pokud je jeho otec ve stavu, kdy není schopen komunikovat ani se o něj postarat, tak to asi k ničemu moc nebude. V situaci, v jaké jste se s kamarádem ocitl, bych skoro volila zavolat záchranku a nechat ho odvézt na psychiatrii než řešit to, aby se mohl setkat se synem. Zjevně se u něj rozjela toxická psychóza. Napište kdyžtak, jak to dopadlo a jak to teď s kamarádem vypadá a zkusíme vymyslet, co by se dalo dělat do budoucna. Zatím hodně štěstí.