dotaz
jana
Nástup na detox - pouze na objednávku - pohovor přijímací až za 14dnů, do toho má psychiatr dovolenou, v KC nepomůžou, obvodní lékař také ne. Prosím, co s tím? Jsme zoufalí - heroin

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc podrobností, abych Vám mohla konkrétněji poradit. Nevím, zda se jedná o závislost na heroinu u Vás či u někoho z Vašich blízkých, z jakého regionu jste.... ani žádné další detaily, abych Vás případně mohla nasměrovat na nějaké zařízení nebo někoho z kolegů. Pokud jde o to, jak přežít do nástupu na detox bez heroinu, tak možností je nechat si napsat lék užíváný k substituční léčbě na opiátech (Subutex nebo nověji Suboxone s účinnou látkou buprenorfin). Ten může předepsat jakýkoli lékař bez ohledu na specializaci, pokud disponuje tzv. recepty s modrým pruhem (více kontrolované, "opiátové" recepty) a zapíše pak vydání léku do Registru substituční léčby (aby nebyl lék jednomu pacientovi předepsán vícekrát). Je tu tedy možnost zjistit, kde by Vám/dotyčnému lék předepsali. Kdyžtak mi napište, odkud jste a zkusila bych Vám nějaký kontakt najít. V KC by případně měli takovými kontakty také disponovat. Zároveň doporučuju s KC zůstat v kontaktu a zajišťovat si i následný detox/léčbu.