mauro
dobry den chtel bych se zeptat.Uz rok piju alkohol sice jen vykendove ale posledni dobou celkem dost casto kdyz nepiju sem malatnej bez zajmu nemohu si na nic vzpomenout boli me hlava a nemohu spat ale kdyz se pak napiju tak je to vsechno jiny nevim co si mam myslet

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací, abych Vám mohla konkrétně poradit. Nevím, kolik je Vám let, jaký je Váš zdravotní stav, jaká je Vaše historie užívání alkoholu a co se stalo, že zrovna ten poslední rok máte pocit, že Vaše víkendové užívání alkoholu je problematické. Také nevím, zda je vlastně pro Vás problém, že pijete často alkohol nebo zda jsou spíš problematické popisované stavy...? Napadá mě, že by bylo asi na místě se poradit s lékařem o popisované nespavosti, únavě, potížím s pamětí, bolestech hlavy... řekla bych, že by bylo dobré zjistit, zda tyto stavy nesouvisí s nějakými zdravotními problémy a zda se nedají léčit jinak než tím, že se napijete. Pokud by se neprokázaly zdravotní potíže, tak bych uvažovala i o psychosomatické příčině a asi by pak bylo vhodné využít nějakou psychoterapeutickou pomoc. Alkoholem problém pouze potlačíte, ale nevyřešíte a nesnáze by se mohly spíš horšit, i když krátkodobě vám to uleví. Nevím, jestli jsem Vám dostatečně odpověděla, pokud se budete chtít k tomu na něco dalšího zeptat, napište. Zatím hodně štěstí.