Dotaz
Mia
Dobry vecer,pred mesicem jsem naposledy uzila pervitin,uzivala jsem ho presne mesic,ted mi nastali problemy ze trpim porad depresemi a muj psycholog mi rekl ze to jsou styvy uzkosti,doprovazi to buseni srdce,bolest hlavy,nevolnost,pocity strachu z budoucnosti a hlavne uplne ztracim smysl zivota a chut vubec zit,zda se mi ze tedkon nemam pro co zit je to strasne,zkousela jsem ruzne bylinne pripravky,ale nic nemelo ucinek,z niceho nemam radost,porad brecim a je mi uzko,spatne spim a taky se nedokazu soustredit,uz nevim jak dal,svym rodicum jsem o techto problemech rekla a snazi se mi pomahat,drogy uz nikdy nechci,protoze si myslim ze to mam z toho a chci zase normalne zit,prosim o pomoc!

Odpověděl:
Dobrý den, podle toho, jak to popisujete, to vypadá, že se vám rozjela depresivní porucha provázená úzkostými stavy. Je možné, že pokud jste v minulosti tyto problémy neměla, užívání pervitinu, byť krátkodobé, napomohlo jejich "odstartování". Vaše rozhodnutí, že drogy už nechcete ani vidět, je každopádně moudré, protože by se dalším užitím problémy pravděpodobně ještě prohloubily. (Vyvarovat byste se měla jak pevitinu, tak všech ostatních drog včetně alkoholu). Píšete, že docházíte k psychologovi. Zkuste s ním o tom, jak se cítíte a jak svůj život vnímáte, mluvit co nejotevřeněji. Určitě by stálo za zvážení, s ohledem na ty depresivní stavy, popřemýšlet i o nějaké přechodné medikaci. Bylo by určitě rozumné to se svým psychologem probrat, je možné, že vás sám nasměruje k lékaři-psychiatrovi, který vám může vhodnou medikaci na základě psychiatrického vyšetření předepsat. Nemusíte se obávat, moderní antidepresiva nejsou návyková a nemají bezprostřední psychotropní účinek. Účinkují až po nějaké době užívání (cca týden až měsíc) tím, že napraví, zjednodušeně řečeno, neurobiologické fungování mozku. A nebojte se, i když se teď cítíte mizerně, určitě bude lépe. Budu držet palce a klidně ještě napište.