potřebuju pomoct?
Džana
Dobrý den,prosím žádám o radu.Byla jsem 4 a půl roku závislá na pervitinu,dnes už pervitin neberu 10měsíců,ale stále pocituji chut na pervitin tak hodne moc často kouřím marihuanu,jenomže po celou dobu co pervitin neberu zažívám často a někdy nepetržitě tyto stavy:nespavost,častý pocit viny,pocity pronsledování,strach,deprese,občas slyším hlasy a to vše co jsem přestala brát pervitin.Nevím co dělat?myslíte že bych měla navštívit nějakého psychiatra? ale necítím se jako blázen! nemohl by mi v tomhle pomoct třeba praktický lékař? moc díky za odpověd Jana

Odpověděl:
Dobrý den, pokud vaše psychické problémy přetrvávají takto dlouhou dobu, nejspíš by to opravdu chtělo vyrazit k lékaři. Samozřejmě, že můžete zajít nejdříve za vaším praktickým lékařem, ale domnívám se, že by vás stejně odeslal za psychiatrem. To máte jako byste např. měla dlouhodobě problémy se žaludkem - také by vás poslali za specialistou-internistou. Optimální by bylo, kdyby váš psychiatr měl i zkušenosti s léčbou závislostí a psychickýchch problémů, které s tím mohou souviset. Pokud je pro vás dostupná Praha, mohla byste se obrátit přímo na psychiatrickou ambulanci CADAS-SANANIM, Praha 1, Spálená 12, tel. 222 924 245. Nebo ještě napište a uveďte region, zkusíme vám vhodné zařízení vyhledat. A nebojte se - chodit k psychiatrovi neznamená, že musíte být "blázen", jak píšete. Vyhledání odborné pomoci je naopak důkazem správného náhledu, toho, že své obtíže jste schopná reflektovat a chcete je i řešit. Nejste zdaleka jediná, komu se něco takového přihodilo a za pomoci psychoterapie a případně vhodné medikace lze vaše stavy zaléčit. Chce to jen sebrat odvahu a vyhledat odbornou pomoc a potom také trochu trpělivosti, protože ze dne na den to úplně spravit nejde. K abstinenci od pevitinu vám samozřejmě gratuluji. Nevím, zda jste s tím "zabojovala" sama nebo jste byla v léčbě, v každém případě jste však na sobě udělala kus práce. Teď by to chtělo vylepšit i to ostatní a věřím, že nakonec budete ve svém životě spokojená. Držím vám palce a když tak napište.