UZ neni cesty zpet
Pedro
Dobry den,od 18 let jsem zacal pravidelne kourit marihuanu,prevazne podlampy,to trvalo asi 4 roky,pote jsem se na jedne akci dostal k pervitinu,samozrejme sem ho zkusil a to byl start do pekla,nejdriv snupani a zhruba za rok se presel na jehlu,take sem obcas slehal i herak, v te dobe sem byl zenaty,prisel jsem kvuli piku o praci a rozvedl jsem se,celou dobu od uzivani THC jsem take zneuzival tramabene kapky,prasky a pozdeji i hydromophon v lecich ktere mel muj tata spolecne s tramalem predepsany na rakovinu,v soucasne dobe sem tak mimo ze nevim co mam delat ,zacal sem chodit k psychiatrovi a ten mi diagnostikoval panickou poruchu a pak jeste jednu ale ta nevim jak se jmenuje,predepsal mi rano cipralex a vecer trittico,a take neurol,lecim se uz 4 mesice,je mi trochu lepe ale porad mi chybi nejaky impuls abych zacal novy zivot,a abych nezapomel pred rokem mi umrela maminka a pred 3 mesicema otec,oba podlehli rakovine,kdybych nemel svereneho starsiho syna do pece asi bych si dal g heraku a konec,jinak pri brani pervitinu jsem byl dlouhou dobu s varicem cca 2 roky,a nekolikrat sem se preslehal tak ze sem skoro omdlel a nebyt pudu sebezachovy ze sem bezel do koupelny a zchladil si pokazde hlavu asi bych tu uz nebyl,myslite si ze muj soucasny stav po cca 15 letem trvalem uzivani techto drog se uz neda nicim resit?muzu mit uz tak poskozeny mozek ze ho nelze dat zpet?mam vypadky pameti,deprese,obcas chut se poradne napalit pikem ale to zatim drzim v sobe,je nejaka cesta jak zacit novy zivot Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, vždycky je cesty zpět, když budete sám chtít. Nevím, zda-li jsem to pochopila správně - navštívil jste lékaře ( psychiatra ), ten Vám předepsal léky a Vy teď čtyři měsíce nelegální drogy již neužíváte? Jestli je to takto, tak to je myslím dobrý začátek toho, jak dát Váš život opět "do normálních kolejí". Netuším, jaké má Váš lékař zkušennosti se závislostmi a zda-li jste mu o Vašem užívání psychotropních látek řekl. Možná mi o tom zkuste napsat více ( jestli budete mít chuť ) a také odkud pocházíte ( v případě, že bych Vám vyhledávala kontakt na odborné zařízení - stačí větší města ve vaší dostupnosti ). Jste opravdu v nelehké situaci, během jednoho roku jste přišel o oba rodiče, máte v péči syna a sám se teď dáváte do pořádku. Někdy je toho na člověka opravdu moc, proto je zajisté dobře, že jste lékaře vyhledal. Tážete se, zda-li je možné se dát do pořádku. Ano, je to možné, jen musíte být trpělivý. Sám jste uvedl, že jste přes 15 let konzumoval všechny možné psychotropní látky, takže vše chce svůj čas. Když nebudete drogy dál užívat a udržíte abstinenci, postupně by se měly všechny nepříjemné psychické stavy, způsobené drogami, minimalizovat. Ale je to opravdu o abstinenci, s dalším užíváním by se Vaše nepříjemné pocity pouze již jen prohlubovaly a nezbavil byste se jich. Takto je šance, že postupně odezní a Vy se časem budete cítit svobodnější. Navíc jste v kontaktu s psychiatrem, který vhodně zvolenu medikací a pychoterapií může vaše psychické problémy postupně zaléčit. Spoustě lidem ( i po dlouholetém užívání ) se tento problém podařilo úspěšně zvládnout, nevidím důvodu proč by se to nemělo podařit i Vám. Léčba drogové závislosti bývá úspěšná, když je závislá osoba motivována a ochotná spolupracovat, a to Vy jste. Jen musíte být trpělivý a nevzdávat to. Je to poměrně dlouhodobá záležitost, ale výsledek myslím stojí za to ( zvlášť když máte děti ). Zatím se mějte hezky, držte se a když budete mít chuť napište znova. M.K.