cannabis
aja
Dobrý večer,mám prozbu můj syn kouří a užívá alkohol má takové stavy,že ho najdu bézvládného na ulici.Je mu 24let a je invalidní důchodce.Má pocit,že ho omezujeme v životě to trvá již delší dobu můžete mě poradit co mám dělat.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, bohužel nepíšete moc informací k tomu, abych Vám mohla konkrétněji poradit takto přes internet. Bohužel nevím, jak dlouho situace trvá, jaké má syn zdravotní potíže (píšete, že je v invalidním důchodu), zda bydlí u Vás, zda jste s ním o problému mluvili a s jakým výsledkem. Pokud jste s ním o tom hovořili a on má pocit, že ho jen omezujete, pokud Vám vadí jeho kouření marihuany a pití alkoholu a máte o něj starost, pak je to určitě nesnadné. Nicméně, pokud syn bydlí u vás, tak by bylo potřeba, přestože je plnoletý, si stanovit nějaká pravidla soužití a nastavit nějaké hranice. Syn by měl dostat jasnou informaci, co je pro vás akceptovatelné, jak by se měl podílet na chodu domácnosti... Možná by pomohlo, pokud byste měla možnost se o tom s někým poradit osobně. V Praze existuje Poradna pro rodiče (určená rodinným příšlušníkům lidí, kteří mají problémy především s nelegálními návykovými látkami), kam je možné se obrátit a situaci zkonzultovat. Služby jsou bezplatné. Poradna sídlí v zadním prostoru Café Therapy (chráněné pracoviště o. s. SANANIM), adresa viz níže. Přeji hodně štěstí. Poradna pro rodiče, SANANIM, o.s. Školská 30, Praha 1, 110 00 telefon: 284 824 234 fax: 284 825 515 Mgr. Štěpánka Čtrnáctá http://www.sananim.cz