Přítelkyně,pervitin,mariuhana - agrese,změny nálad
Jakub
Dobrý den, S mojí přítelkyní jsem cca.6 let - od cca. 14ti let kouří mariuhana - už před tím měla výrazné výkyvý nálad,které vyustily v návštěvu psychologa atd...Poté se jeji stav zlepšil nadále však uživala mariuhanu - denně cca 1 g - skank .Poté si našla kamarádku - která uživala pervitin - její osobnost se výrazně změnila - pervitin i prodávala - v té době střidala partnery atd,chovala se agresivně až psychoticky.Poté jsme se dali opět dohromady,ona pervitin vysadila,občasně pokračovala v kouření z alobalu.Ted se zdá být čistá - ovšem poruchy osobnosti z těchto let jsou trvalé . Neumí řešit problémy - je agresivní,když se ji snažim z THC pomoci a sáček ji vezmu je na me agresivni,napadá mně atd...studuje.má práci ovšem denně kouří mariuhanu - když ji nemá má výkyvy nálad,její osobnost je odlišná,neumí se bavit,řešit problémy,je podražděna atd...Vím že nejlepší řešení by byl rozchod - ale kdybych se o to pokusil najde si mně a zbije mně.co dělat? poradite?Nasadit SSRI?ci benzodiazepiny?nebo rovnou nejake antipsychotika?........nechci aby skoncila na heroinu....jako já.....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vy sám jste uživatel heroinu a máte obavy o svou přítelkyni, která užívá marihuanu a v minulosti pervitin? Jestli opravdu nechcete, aby dopadla jako Vy, tak by bylo možná nejrozumnější z jejího života odejít. Těžko přes internet hodnotit její stavy a psychické obtíže. Píšete, že má práci a studuje, tedy předpokládám, že její stav není natolik závažný, aby se nedokázala o sebe postarat. Podle toho, co popisujete, zjevně nechce moc řešit problém s marihuanou a své psychické nesnáze, a bez toho, aby ona sama měla zájem s tím něco dělat, s tím moc nehnete. Hlavně nehledejte žádný medikament, který by jí "pomohl", toto bych opravdu nechala na lékařích. Vaše přítelkyně je aktivní uživatelkou marihuany a mohlo by se stát, že lék kterým byste jí chtěl pomoci, by spíše v kombinaci s THC její obtíže umocnil. Asi byste neměl tolik řešit její problém s drogami, ale více se soustředit na ten svůj. Úplně nejrozumnějším řešením v tuto chvíli vidím návštěvu kontaktního centra pro uživatele drog a osobně si o Vaší i o situaci přítelkyně promluvit s pracovníkem KC. Nevím, odkud pocházíte a nevím, jestli víte, kam se na KC obrátit. Napište mi, jaká větší města jsou Vám dostupná a já Vám kontakt vyhledám. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.