Pro Janu Marečkovou
mamka
Dobrý den, odpovídala jste mně na dotaz číslo 760107 - Vánoce a syn. Můj předpoklad, že se syn zase po roce ozve přesně na Vánoce se splnil. Poslal opět SMS jako minule a popřál nám pěkné Vánoce a bohatého Ježíška... Po dohodě s manželem jsme se rozhodli, že ho pozveme na oběd na první vánoční svátek. Pozvat ho na večeři na Štědrý den se přiznám, že jsme měli trochu strach. Přece jenom jsme se s ním hodně dlouho neviděli a taky jsme se nerozešli v nejlepším. Z SMS také nelze poznat, jak to s ním vypadá. Uvažovali jsme tak, že na první svátek příjde i jeho starší bratr s rodinou a se dvěma dětmi. Bude nás víc, hovor by určitě tak nevázl a ty děti by určitě věci jenom prospěly.Chtěli jsme učinit vstřícný krok a navázat s ním kontakt, když se ozval. Poslali jsme mu zpět, na to pro nás neznáme číslo, SMS s pozváním. Čekali jsme co se dude dít, ale nedělo se nic. Vůbec nereagoval a ani druhý den nepřišel. Co si máme o tom myslet? Napadlo mě, že mobil nemusel být vůbec jeho a o našem pozvání ani neví.... Nebo nás chce každý rok jen vytočit a ironicky nám přeje pěkné svátky...? Vím, že do hlavy mu nemůže vidět nikdo, co se mu tam honí a jak to vlastně myslí....Je to opravdu těžké se v tom vyznat a ještě těžší je vědět jak zareagovat na jeho případné kontakty. Ráda bych věděla co si o tom jeho SMSkování na Štědrý den myslíte Vy na základě zkušeností, které máte z této poradny nebo i z jiných Vašich zkušeností? Moc děkuju za Vaši odpověď a přeju všechno nejlepší do nového rokua hodně úspěchů ve Vaší nelehké práci. mamka

Odpověděl:
Dobrý den, je mi líto, ale opravdu vám nejsem schopna říci, jaké důvody vašeho syna vedou k tomu, že vám na Štědrý den pošle sms a pak se již neozývá. Může to mít celou řadu nejrůznějších příčin a skutečně je nelze všechny odhadovat a předvídat. Spekulace takového druhu mi navíc nepřijdou úplně produktivní, myslím, že vás zbytečně vysilují a zatěžují a situaci tím stejně nezměníte. Pokuste se nyní zaměřit především na svůj vlastní život, své zájmy, vnoučata, na to, abyste se cítila dobře. To, jak se svým životem naloží váš dospělý syn, budete muset nechat na něm, stejně tak i to, zda a jak vás bude kontaktovat. Již v minulé odpovědi jsem vám zmiňovala možnost využít odborné poradenství, kde všechno, co vás trápí, můžete probrat osobně. Vím, že to pro vás není jednoduchá situace a určitě by vám to mohlo pomoci se s ní snáze vyrovnat. I já vám přeji do nového roku všechno nejlepší, ať jste ve svém životě spokojená.