Lysohlávky a dárcovství krve
linteo
Ahoj. 2x jsem zkusil lysohlávky, vícekrát jsem je ale neměl a jsou to cca 2-3 měsíce. Rád bych v lednu, nebo v průběhu příštího roku chtěl darovat krev. Neohrozím nijak příjemce a neprojeví se to nějak na výsledku testu? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den. Pokud je to tak, jak píšete, pak není důvod, proč byste nemohl krev darovat. U dárců krve je podstatné zejm. jejich rizikové chování, mezi které patří užívání drog (a to zejm. injekčně, kdy dochází k přenosu řady nemocí) a nechráněný pohlavní styk s rizikovými osobami atd. Na toto chování se Vás však doptají v dotazníku, který budete vyplňovat ještě před odběrem. Odpovídejte pravdivě, a jestli budete mít pochyby, nebojte se zeptat při odběru lékaře. Ten rizika zváží. S pozdravem, Gabriela Koryntová.