drogy
mamča
Dobrý den, asi dvakrát jsem vám již psala dříve za odpovědi děkuji. Bohužel rady nám nezabraly.Můj syn 21let bral asi dva roky pervitin.Naše eskapády vyprávět nebudu, protože tyhle případy jsou vesměs všude úplně stejný. Tak že to dopracoval můj syn tak daleko, že je již půl roku zavřený za krádeže.Chtěla jsem se zeptat, protože prý s pervitinem nechce mít už nic společného. Já si myslím, že nemůže si pak vzít ani marjánku aby se do toho kolotoče nedostal znovu. Jaký je váš názor?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, samozřejmě je žádoucí, aby člověk který přestal a nechce už užívat pervitin, abstinoval i od všech ostatních drog – včetně alkoholu a marihuany. Ale myslím si, že je třeba soustředit se i na jiné rizikové situace, které mohou vést k opětnému užití pervitinu (např. kontakt s drogovými kamarády, s drogovým prostředím, zábava spojená s pervitinem apod., stresové situace) – takže pokud syn myslí vážně to, že už nechce s pervitinem mít nic společného a bude mít za sebou minimálně tříměsíční abstinenci od pervitinu, měl by si ihned po skončení výkonu trestu domluvit doléčování, které probíhá ambulantní formou buď přímo v doléčovacích centrech anebo v kontaktních centrech či AT ambulancích. Zde mu pomohou rizikové situace zmapovat a naučit se jim buď vyhýbat či je řešit bez potřeby užití drogy. Pomohou mu zde případně i s řešením dalších problémů, které přímo s drogami nesouvisí (sociálních, právních apod.) Kontakty na zařízení poskytující doléčovací program najdete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám kontakty vyhledám. Přeji hodně štěstí. P.S.: Možná by stálo za to, abyste sama navštívila podobné zařízení a poradila se zde o tom, jak syna po skončení výkonu trestu ke kontaktu s odborným zařízením (léčba nebo doléčování) motivovat.