THC
anonymni
Dobrý den, jak dlouho se thc drží v moči? někde sem četl, že do 1 týdne někde do 1 měsíce někde do 3 měsíců co je ztoho pravda ? Navíc kamarád hulí dost často a za 4dny byl čistej. Často sportuji a tekutin vypiji hodně pomůže to k odbourání? A ještě dotaz: thc proužky jsou všechny stejné nebo některé jsou lepší a dokážou zjistit thc v moči i dýl? Děkuji za odpověď a přeji pěkné svátky:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Informace se mohou různit, ono to s tou detekcí THC je trochu složitější a závisí to na mnoha faktorech, především na délce a intenzitě předchozího užívání, ale i na individuálních vlastnostech metabolismu testovaného. Při testech z moči se obvykle THC prokáže od 1 do 30 dní, výjimečně déle. Pokud se jedná o jednorázové užití, tak lze THC detekovat třeba jen několik dní, týden. Při občasném užívání se testy obyčejně negativizují cca do 14 dní. Při každodenním dlouhodobém užívání budou testy pozitivní na THC delší dobu, někdy i déle než uvedených 30 dní. Nevím, jak často "hulí" váš kamarád ani jaké testy mu byly provedeny (zda laboratorní či pouze orientační), takže nedokážu posoudit, nakolik je pravděpodobné, že byl skutečně po 4 dnech "čistý", tedy že testy byly negativní. Proužky na THC, tedy orientační testy, fungují všechny na stejném principu a možná se nepatrně v některých parametrech liší, ale určitě nedokážou některé určit THC v moči déle než jiné. Někdy, výjimečně může dojít k tomu, že test vykáže falešnou pozitivitu, tedy že je pozitivní i v případě, že dotyčný drogu neužil. Pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testovaného, je potřeba test zopakovat laboratorně, tam je přesnost 100%. Pokud sportujete a vypijete hodně tekutin, tak Vám to jistě neublíží, ale vylučování THC z těla to významně neovlivní. Proč se vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaké potíže?