Léčebny
swit
Dobrý den ,chtěla jsem se zeptat jak to tet chodí s léčebnami pro drog.závislé . Muj bývalý přítel s ketrým mám dvouletého syna je zavyslí na pervitinu cca asi 8let . Já jsem ta blabá co si myslela že ho dítě změní nedělá mu problém abstinovat na pár týdnů ale pak to zase začne na novo. Na dojezdech je velice agresivní . Vím že by mu léčebna pomohla ale jak začít ten správný krok kam zavolat ? Co si mám pobstarat a kolik to bude stát ? Můžete mi pomoci a poradit kde začít ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Léčebných možností je v ČR poměrně dost, od ambulantní péče přes psychiatrické léčebny pro léčbu závislostí až po dlouhodobou léčbu v terapeutické komunitě. Možná by Vám pomohlo se v tom trochu zorientovat, když byste si přečetla texty na tomto webu, pod kolonkou Pomoc a léčba. Nicméně v prvé řadě je potřeba to, aby Váš bývalý přítel měl sám zájem se situací něco dělat a o léčbě uvažovat. Jinak mu samozřejmě můžete pomoci zjistit, jak to s léčbou je, ale rozhodnutí, zda se půjde léčit, je bohužel jen na něm. Ideální by bylo, kdyby se přítel zašel poradit do kontaktního centra pro uživatele drog (kontakty najdete na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci, jsou v každém větším městě). Případně napište, odkud jste (resp. přítel) a já bych Vám vhodné kontakty našla. Tam by s ním situaci probrali, zvážili, jaký typ léčby by byl pro něj nejlepší, poradili a informovali, jaké jsou podmínky léčby a pomohli mu léčbu zprostředkovat. Do kontaktního centra se můžete jít poradit i Vy, jako rodinný příslušník, abyste měla představu, jak to s léčbou je a mohla ex-přítele k léčbě motivovat. Chápu, že je pro vás situace velice složitá, zvlášť s ohledem na dítě. Nevím, jak jste nyní s ex-přítelem/otcem dítěte v kontaktu, zda jste s ním o možnosti léčby mluvila, jak on se k tomu staví. Nevím také, jak máte upravený kontakt otce s dítětem, aby nedocházelo k nějakému ohrožení dítěte (např. že dítě vidět může, ale pouze ve Vaší přítomnosti nebo zda se s ním vůbec nevídá). Asi bych s ním zkusila promluvit, zjistila, jak na tom je a zda by měl o léčbu zájem a pak bych se rozhodovala dál. Vím, že byste mu chtěla pomoci, ale buďte opatrná, abyste se tou pomocí zbytečně nevyčerpávala, pokud on motivovaný ke změně není, tak byste asi ztratila hodně energie a k ničemu to moc nevedlo. Každopádně držím palce a pokud byste potřebovala, znovu napište.