užívání
medved
Zdravíčko, měl bych dotaz ohledně užívání(kouření) marihuany, konkrétně, jak to bude po novém roce, se změnou zákona, jestli se bude moci nebo ne. případně, co může policista jako takový způsobit za problémy uživateli drogy. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkého dne a příjemného prožití svátků vánočních MB

Odpověděl:
Dobrý den, samotné užití drogy není trestným činem ani nyní a nebude ani dle nového trestního zákoníku. Trestná je výroba a distribuce drog. (Tzn. pěstování, prodej, předání jiné osobě, držení v množstí větším než malém...) Co se týče marihuany (a i ostatních nelegálních návykových látek), jedna ze zásadních změn v novém tr. zákoníku je, že přímo v zákoně jsou konkrétně stanoveny hodnoty tzv. "množství většího než malého", které bylo dousud upraveno pouze pokynem Policejního prezidenta a nebylo pro soudy závazné. Držení malého množství bude posuzováno jako přestupek s tím, že vám bude hrozit "pouze" pokuta. Další info si můžete přečíst např. v tomto článku na našem webu http://www.drogovaporadna.cz/aktualita.php?id=266 Pokud byste se potřeboval doptat na konkrétní detaily či měl kvůli marihuaně nějaké právní problémy, doporučuji obrátit se na Právní poradnu A.N.O., kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. To, že marihuana má rizika nejen právní, nepochybně víte, takže vás tím nebudu zatěžovat:) Mějte se hezky a do nového roku všechno nej.