Kamarádka a MDMA
TracyhoTygr
Dobrý den ,chci se zeptat, mám kamarádku co váží 46kg a před týdnem se dostala ze zánětu močových cest ,který mívá celkem často už ho měla asi třikrát za poslední rok ,ten poslední trval tři týdny a měla zánět močového měchýře a dostalo se to až na ledviny-zánět ledvinový pánvičky.Před týdnem se z toho vyléčila ,ale dostala antibiotika(nitrofuration retard ratiopharm),která má brát čtvrt roku kůli tomu aby znovu nedostala ten zánět ,bere jednu tabletu večer.Já se chci zeptat jestli je pro ní rizikové kdyby na silvestra užila cca 70mg MDMA a zda jí to může nějak ohrozit v kombinaci s antibiotiky ,či zda obě látky na sebe vzájemně nějak působí.Já vím ,že vaší úkolem je mi vyvrátit jakékoli úžívání těchto látek ,ale rád bych věděl zda je velká pravděpodobnost ,že může dojít například v poškození jater/ledvin při této dávce či ne.Děkuji za odpověď. TracyhoTygr

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, nejspíš pro Vás v tuhle chvíli již bude odpověď pasé, ale tak možná pro příště. Píšete, že má Vaše kamarádka 46 kg, a během roku trpí opakovaně na záněty močového měchýře. Teď naposledy dostala antibiotika, která má užívat čtvrt roku. Nejspíš Vás samotného napadlo, že by pro ni silvestrovské užití extáze mohlo znamenat určitá rizika a tak se ptáte, jak to vidíme my. Máte pravdu. Samotná ATB jsou zátěží pro játra, stejně tak XTC. Aktivity spojené s užitím extáze by mohly vést k dalšímu oslabení organismu a tedy i návratu obtíží. Navíc nelze vyloučit interakci mezi ATB a XTC (v některých případech může být tato interakce i životu nebezpečná). Organismus Vaší kamarádky by si v tuhle chvíli mnohem více zasloužil šetřit a vyhýbat podobné zátěži. Vhodný by byl spíše klidový režim a dostatek tekutin (ne alkoholu) - prostě běžná, ale v jejím případě opravdu důkladná, rekonvalescence. Určitě bych zvážila, jestli je pro mě v tuhle chvíli opravdu přednější užít si oslavu Silvestra na XTC a nebo myslet více na své zdraví. Doufám, že se tentokrát obešla oslava bez velkých problémů. S pozdravem, Gabriela Koryntová.