jak vyabstinovat
roman
Dobry den potrebuju poradit jak muzu pomoct priteli, ktery je zavisli na subutexu jiz 4 roky a do lecebny nechce nevim co mam delat dekuju jana

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, z Vašeho dotazu není zřejmé, zda přítel chce svou závislost na subutexu také řešit. Pokud ano, pak si myslím, že vzhledem k délce užívání (či spíše zneužívání) subutexu, se bez odborné pomoci neobejde. Nepíšete nic o tom, jak Váš přítel funguje a jaké mu jeho závislost již způsobila problémy a proto ani nedokáži takto posoudit jaký typ léčby (je možné absolvovat i léčbu ambulantní, která spočívá v kontrolované substituční léčbě pod dohledem lékaře – jedná se vlastně o postupné snižování dávek subutexu až do abstinence) by pro něj byl vhodný, ale s možnostmi, jak se vypořádat se závislostí by mu jistě poradili v zařízení pro uživatele drog (ve většině měst je to kontaktní centrum). Pokud je přítel z Prahy, bylo by nejlepší aby navštívil Specializované ambulantní služby CADAS Sananim, které poskytuje ambulantní léčbu lidem závislým na opiátech, včetně podávání substituční látky. CADAS sídlí v centru Prahy blízko stanice metra B Národní třída ve Spálené 12, Praha 1, v 1. patře budovy Studentského zdravotního ústavu. Před návštěvou je zapotřebí se objednat na telefonním čísle 222 924 245. Pokud přítel nemá zájem využít žádné odborné pomoci, přemýšlela bych o tom, zda jeho úmysl přestat se zneužíváním subutexu je opravdový. A pokud se jedná převážně o Vaši snahu příteli pomoci a přítel nemá zájem svůj problém řešit, pak bych Vám doporučila navštívit odborné zařízení sama a poradit se o tom, jak přítele k léčbě motivovat, jistě Vás zde i psychicky podpoří v této nelehké situaci. Kontakty na vhodná zařízení (poradny pro rodiče a blízké osoby či kontaktní centra) naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám vhodné kontakty vyhledám. Přeji Vám hodně štěstí.