Proč?
Po tříleté abstinenci (perník), došlo k recidívě, která rychle přešla v závislost. Proč muž (38let) ve spokojeném vztahu, s dostatkem snad i nadbytkem práce, přes domlouvání partnera, rodiny (vím, že je tím trápím), proč teda snad dospělý, rozumný chlap si jednou týdně šlehne? Traumatické zážitky v dětství: rozvod rodičů. Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tak to je opravdu škoda, že po tříleté abstinenci se to takto zvrtlo. Ale máte za sebou tříletou abstinenci - takže víte, že abstinovat jde. Zajímalo by mě, zda-li jste se ze závislosti dostal sám nebo s odbornou pomocí. V případech, kdy se závislá osoba dostane z drog sama, se bohužel stává, že to s trvalou abstinencí bývá složitější. Během odborné léčby se právě postupně rozkrývají důvody, kvůli kterým člověk po droze sáhne. Je to dlouhodobý proces a intenzivní práce, kdy je zapotřebí, aby člověk, který drogy užíval, pochopil v sobě princip svojí vlastní závislosti, aby pochopil mechanismus, který toto spouští. A aby si sám uvědomoval, co ho ohrožuje a před čím se má chránit. Když toto člověk v sobě nerozkryje a nenahlédne, bývá udržení abstinence problematické. Na Vaši otázku "Proč?" bohužel nejde dát jednoduchou a jednoznačnou odpověď, vše je individuální. Napište mi, jestli jste případně prošel léčbou ( i jakého typu ). A kdybyste měl zájem si o Vaši situaci dojít osobně popovídat a poradit se jak postupovat dále, napište i region odkud pocházíte nebo větší města, která jsou Vám dostupná, doporučm Vám vhodné zařízení. Myslím, že by to v této situaci bylo zcela nejrozumnější. Držte se a napište. M.K.