Délka života narkomana na pervitinu
Laik
Dobrý den, rád bych se zeptal na průměrnou délku života narkomana závislého na pervitinu.Snažil jsem se najít nějaké informace na internetu ale marně. Děkuji za info.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na první pohled se může zdát, že na Vaší otázku existuje jednoduchá odpověď, ale bohužel to tak není. Člověk, který užívá pervitin, je samozřejmě ve větším riziku nejrůznějších zdravotních potíží, předávkování, úrazů, psychických potíží, které mohou vést k sebevražednému jednání. Nakolik jsou tato rizika závažná, závisí na jeho věku, délce a intenzitě užívání drog, zdravotním stavu před začátkem užívání, na jeho sociálním zázemí. Délka života každého jednotlivce závisí ale i na řadu dalších faktorů, jako je např. dědičnost. Existují studie zabývající se mortalitou (úmrtností) a morbiditou (nemocností) u uživatelů drog, ale nejsem si jistá, zda byste našel jednoznačnou odpověď i v těchto studiích. Proč se na to vlastně ptáte?