dobrý den, můžete mi poradit, byla jsem na stužkováku a spolužák mi hodil do pití extázi, přiznali mi toto kluci, co ho viděli. Byla jsem na rozboru, nic mi nezjistili. Dva měsíce jsem se trápila s bolestí ledvin, nemohla jsem ani spát, hořela mi hlava,potili ruce, vypadali zuby, vlasy zřídly, jsou moc polámané,toto mne hodně rozčílilo, že jsem ho zažalovala, nakonec z něj ještě ve výsledku vypadlo, že to byl pervitin. Začal prosinec, 3 měsíc, pořád mám roztáhlé zorničky,byla jsem u lékře, krev je v pořádku, štítná žláza také, ledviny podle krve v pořádku, jen nu urologii jsem nebyla, byla zavřena,bylo mi doporučeno pít dostatek minerálek, doplňovat hořčík a vitamíny. Bojím se požkození orgánů, četla jsem, že může dojít k protržení žaludku či ledvin. Bojím se, abych neměla doživotní následky. Čeho se bojím nejvíce je infekce, nejvíce se bojím candidy, dočetla jsem se, že v případě drogy je častá, jelikož mám neustále šílenou chuť na pečivo, které jinak nemám ráda, by toto tvrzení jen potvrdilo. Začala jsem jíst česnek, můj lékař mi jej doporučil na záněty. Jen bych se chtěla zeptat, jak dlouho zůstává droga v těle, když jsem s drogou neměla jinak zkušenosti, dále, jestli česnek nemůže zvedat účinnost a podporovat tuto drogu v těle, vím, že se nesmí drogy míchat v žádném případě s alkoholem a ani antibiotiky, které zvedají účinek pervitinu, toto jsem se dočetla, ale, co vím je, že česnek je přírodní antibiotikum? Nemůžu mít tak dlouhé potíže z důvodu jeho užívání? Nebo je dobře, že jej jím. A neporadíte mi, co mám dále dělat? Moc děkuji a nezlobte se

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli to trvá již 3 měsíce, tak efekt drogy dávno odezněl a pokud by došlo k vážnějšímu poškození organismu vlivem metamfetaminu, tak by to již kolegové zjistili. To, co píšete a jak to píšete, spíše odpovídá nějakým psychickým následkům. Mohl-li bych mít dobré doporučení, navštite psychiatra, optimálně někoho, kdo má zkušenosti s léčbou takových stavů vyvolaných psychotropními látkami. Ve vyšetřování somatických obtíží samozřejmě pokračujte, ale mám dojem, že to bude vesměs v pořádku, resp. může se objevit nějaká choroba, ale pak nejspíše vzniklá bez souvislosti s užitím metamfetaminu. Alespoň to je můj odhad, ale mohu se samozřejmě plést. Píšu to spíše, abyste se uklidnila a když se neobjeví při vyšetřeních žádná choroba, tak byla schopna věřit tomu, že jste tělesně zdráva a to co se děje je možná jen ve vaší hlavě. Ono je to totiž mnohem horší, protože to je něco před čím neutečete a co za vámi jde všude.