srdce
Famagusta
Dobrý den, doslech jsem se že drogy nabuzují srdce a to pak tluče rychleji... ale po 2-3 dnech se mi zdá že mi srdce tluče pomaleji a slaběji... (15let,koureni skanku 3-4 měsíce,kuřák)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, užití marihuany snižuje krevní tlak a zvlášť při nástupu účinků může dojít ke zrychlení srdečního tepu. Snížení srdečního rytmu po 2-3 dnech mezi účinky skanku nepatří. Nevím, jestli se na "nabuzení srdce" ptáte v souvislosti se "skankem" nebo s něčím jiným. Ani nevím, jaké dávky a jak často užíváte. Nezmiňujete se ani o tom, po jak dlouhé době od posledního užití na sobě ono zpomalení tlukotu srdce pozorujete. Ale může se Vám stát, že se v době, kdy bude pod vlivem skanku, zaměříte na své tělo, srdeční rytmus, dýchání. Začnete sám sebe pozorovat, pak začnete mít dojem, že máte rychlý dech, divný srdeční rytmus apod. Někomu jsou tyto stavy příjemné, někomu ne. V některých případech tohle "sebepozorování" vydrží i po té, co účinek drogy vyprchal. psychika má pochopitelně vliv na srdeční tep. Budete-li mít strach, pravděpodobně se Vám tep zvýší apod. Jestli tento stav přetrvává několik dní, pak je na místě svěřit se do rukou odborníků. To znamená zajít za svým praktikem, svěřit se mu (přiznat užití skanku) a on doporučí příslušná vyšetření. Je možné, že se Vám tep skutečně snížil, ale stejně tak je možné, že jste si "rozházel psychiku". Když se prokáže, že máte srdce v pořádku, a pocit "rozházení" nezmizí, je třeba vyhledat psychiatra. Stačí to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.