dotaz ..
dotaz
Dobrý den, chci se zeptat na malou informaci. Asi před měsícem jsem si z nerozvážnosti na jedné oslavě potáhl několikrát mariuhany.Horší je, že teď mě čeká test v rámci práce a budu odevzdávat krev a moč.Bojím se o to abych právě kvůly této chybě nepřišel o práci.Nevím zda se dělají testy na drogy ale nejhorší by bylo, kdybych přišel o práci právě kvůly jednomu blbému rozhodnutí.Asi před 14ti dny jsem prodělal chřipku a dost se vypotil a v životě jsem hodně aktivní takže hodně naběhám za den.O testech na THC jsem se taky dočetl ale ta přesnost prý není tak dobrá.Navíc sem slyšel i o možnosti nějakého toxikologického testu který odhalí THC i po delším čase je to možné ? bojím se toho, že i když nejsem žádný uživatel tak na to doplatím :-( .Nekouřím, jen výjmečně se napiju a drogy taky neberu takže jsem dost zoufalý co bude :-( Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. THC (účinnou látka marihuany) lze detekovat v testech z krve cca týden až čtrnáct dní, v testech z moči až několik týdnů. Závisí to ale především na frekvenci a intenzitě předchozího užívání, po jednorázovém užití, jaké popisujete, by testy měly být negativní do 14 dní. Co se týče testů, tak záleží na tom, zda jsou provedeny laboratorně, pak jsou velmi přesné, nebo zda se jedná o orientační jednorázové testery, tam pak ta spolehlivost není 100%, pohybuje se kolem 95%. Nevím, zda vám skutečně v rámci zaměstnání budou dělat testy na drogy nebo zda se jedná pouze o nějakou preventivní zdravotní prohlídku, při nichž se to obyčejně nedělá. Nicméně mám za to, že po měsíci již nemusíte mít obavy, že se THC při testech zjistí, i kdyby vám je dělali. Vypocení nebo pohybová aktivita nemají na vylučování THC z těla moc vliv, ale od vaší zkušenosti už uplynula poměrně dlouhá doba a kouřil jste jen jednorázově. Pokud byste chtěl mít jistotu, tak si můžete sám koupit test na přítomnost THC v moči a zjistit, jak na tom jste. Jednorázové testy se dají koupit v lékárně, popř. přes internet (např. na www.lekarna.cz nebo na stránkách výrobců na www.dynex.cz nebo www.elisabeth.cz). Přeji hodně štěstí a dávejte si už pozor. Krom toho, kouření marihuany má i jiná rizika než jen to, že se na to přijde...