pomoc 48
johana 48
dobry den,mam dospeleho syna 25let a mam podezření že uživa pervitin a kouří marihuanu.chtěla bych mu nějak pomoct,ale on jí odmíta.,,žádný problem nemá,závislý není a vše má pod kontrolou,,nejsem naivní a toto mu neveřím.je hádavý,agresivní,hrubý,neštastný svým chovánim nás od sebe odhání ale stále něco potrbuje.promluvit s ním o tom nejde,je hned v opozici,hádá se a křičí.když ho vyhodím z domu,už ho nikdy neuvidím.nevím co mám dělat,jak se chovat,jak mluvit.do žádné poradny nepůjde,on jí nepotrebuje.děkuji aspon za malou radu předem

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, jak popisujete chování, reakce a vlastně i odmítání pomoci, je bohužel pro uživatele drog typické. Není to lehká situace a nejde též podat jednoznačnou odpověď. Udáváte, že Váš syn navštívit poradnu odmítá, můžete ji využít prozatím Vy a tam Vaši současnou situaci konkrétněji probrat s odborníkem. Možná, než učiníte další kroky ( Vámi zmiňovaný vyhazov z domu ), by bylo nejrozumnější se o všem osobně poradit a probrat vše co se k tomuto váže. Jestli mi napíšete, kde žijete, mohu Vám nějaké vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště doporučit. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog poskytují ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiče, nebojte se jich využít. Všechny služby K-center jsou bezplatné a lze jich využít i zcela anonymně. Zatím se mějte hezky a napište, kontakt Vám vyhledám. M.K.