marihuana
Renata
Dobrý den, s manželem jsme přišli na to, že náš syn 19let kouří marihuanu. Nevím jak dlouho. Zameškává školu, nechodí občas v noci domů, nedpovídá mi na otázky, lže. Nevím co mam dělat. Bydlíme kousek od Plzně, poraďte mi prosím, kam s ním mám zajít. Nejhorší je, že s tím nechce přestat. Děkuji Renata

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je velmi dobře, že chcete problémy se synem řešit za pomoci odborníka – můžete se tak vyvarovat kroků, které by byly neefektivní a nic by neřešily. V zařízeních pro uživatele drog (většinou jsou to kontaktní centra) mají s podobnými případy zkušenosti a jistě Vám při řešení této nepříjemné situace pomohou. V Plzni můžete navštívit Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. - Kontaktní centrum, Havířská 11, Plzeň, 301 00, telefon: 377 421 374, vedoucí: Mgr. Dagmar Špillerová, http://www.cppt.cz nebo Kontaktní centrum Teen Challenge Plzeň, sdružení právnických osob , Husova 14, Plzeň, 301 00, telefon: 377 235 526, Karel Nyerges; Mgr. Michaela Hlavová, http://www.tycko.cz. Obě zařízení nabízí poradenství jak pro uživatele drog tak také pro rodiče a blízké osoby. Pokud by neměl zájem Váš syn odborné zařízení navštívit, navštivte jej sama, případně s manželem a poraďte se zde o tom, jak máte postupovat a jak syna motivovat ke změně problémového chování. Na adrese www.odrogach.cz (v rubrice Pro rodiče) si můžete přečíst informace pro rodiče mimo jiné o tom, jak přistupovat k dítěti, které užívá drogy. Přeji Vám hodně štěstí.