Pro pana Minaříka: Je to ještě v normě?
Vanda
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu, jestli je moje chování a láska k drogám ještě v normě či nikoliv. Případně prosím o radu, jak se vyhnout dalšímu selhání. Asi před rokem jsem poprvé ochutnala drogy, konkrétně pervitin a po dobu 4 měsíců jsem pervitin užívala někdy i několikrát týdně. Bavilo mě to extrémně a stále jsem přitom chodila normálně do práce s žila normálně, akorát jsem víc "pařila" a nespala a nejedla. Po 4 měsících mi ve společnosti těchto kamarádů přestalo být dobře a už se mi moje stavy na droze tolik nelíbily. Pervitin jsem od této chvíle neměla. Nahradila jsem ho kokainem a alkoholem. Po skončení s pervitinem jsem kokain užívala celkem často, na chvilku jsem ho začla i dealovat. To mě taky brzy přešlo, protože to není úplně můj styl. Nicméně stále až doteď mi zůstala ta láska k party. Průměrně tak jednou za 3 týdny až měsíc jdu s přáteli na nějakou taneční party a hrozně si to užíváme, nakonec skončíme ještě v jistém afterparty klubu a tam jedeme do úplného vyčerpání. Naučila jsem se při těchto příležitostech kombinovat kokain a extázi a opravdu velké množství alkoholu. Na začátku mi stavy potom nevadily, vyspala jsem se a měla jsem radost z povedené kalby. Po posledních 2 party musím však 2 dny ležet, celé mé tělo stávkuje, jsem dehydrovaná, nemám hlad, jsem vyčerpaná, mám pocit, že mi bouchne srdce a celkově moje tělo stávkuje, ledviny bolí, močový měchýř při vylučování také, moč je silně tmavá. Nemůžu po těchto akcích normálně fungovat a vždy utratím nehorázné množství peněz. Už mám na sebe vztek, i když to dělám jen jednou za čas, protože tam nechám milion a ještě je mi potom blbě. Ale ta neodolatelná chuť jít tančit a řádit a fetovat ten koks je prostě silnější. Všichni z party jsme lidi s docela slušnými příjmy a jinak poměrně zodpovědní, ale stejně mě tohle už štve. Myslíte si, že takovéhle tu a tam party s huntováním těla jsou v mém věku (22) v normě a dokud se nenaštvu nadobro, tak to nemám násilně potlačovat kvůli "dojezdu" anebo si myslíte, že bych se toho měla vzdát úplně? Neumím si totiž představit, že bych už nikdy na takovou party nešla. Jen bych nemusela furt navyšovat ty dávky a to šílenství....Děkuji za Váš názor a odpověď, s pozdravem Vanda

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím že jste na hranici, odkud se můžete ještě relativně "beztrestně" vrátit k abstinenčnímu způsobu života. Pokud budete pokračovat, tak se nejspíše budete rozjíždět více a více. Ta tmavá moč a stavy vyčerpání by mohli souviset s pařením, ale také např. s poškozením jater. Doporučoval bych se nechat vyšetřit na infekční žloutenky, včetně typů B a C. Chápu, že opustit zcela docházení na párty je těžké, ale co si dát třeba pár měsíců pauzu. To by šlo, ne? P.s. Omlouvám se, že mi to tak dlouho trvalo, ale někdy mi to prostě nevychází a k poradně se nedostanu. :-)