konopí
Nene24
Dobrý den,poradte mi prosím co dělat se synem,který nám neustále lže,kouří asi konopí,našla jsem a nacházím různé papírky s obrázky konopím.Nechodí do školy,častá absence ve škole(je mu 18 a může si psát omluvenky sám).Chová se úplně jinak,než před rokem.Jsem zoufalá,vůbec nevím jak mu pomoci,jak se mám chovat,aby se neodvrátil od rodičů úplně.Ani nevím zda píšu srozumitelně,snad mě chapete.Děkuji Vám i za malou radu.S pozdravem N z Jihlavska.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, chápu, že je toto pro Vás obtížná situace. Bohužel, na takovéto situace, které jsou pro rodiče dosti náročné, neexistuje žádný jednoduchý univerzální recept ani jednoznačná odpověď. Myslím, že by v tuto chvíli bylo asi nejrozumnější navštívit Kontaktní centrum u Vás na Jihlavsku a tam vše osobně probrat s pracovníkem K-centra. Káčka ve svých službách nabízejí mimo jiné i poradenství pro rodiče a osoby blízké, nebojte se jich využít. Jsou bezplatné a můžete se poradit i zcela anonymně, otevřeně si pohovořit o situaci u Vás, poradit se jaké další zvolit kroky, jak se synem komunikovat a jak ho třeba lépe motivovat k větší otevřenosti vůči Vám a nějaké pozitivní změně. V některých kontaktních centrech je možnost i tvz.rodičovských skupin ( setkání více rodičů s velmi podobnými potížemi ), na kterých si vzájemně mohou sdělit co a jak třeba zafungovalo u nich, vzájemně se podpořit, vyslechnout, poradit si. Myslím, že tyto sezení bývají velmi účinná a rodičům prospěšná. Napíši Vám kontakt a spojte se se zařízením co nejdříve, nejlepší je si předem zavolat a dohodnout si termín, pracovník má pak na Vás více času a nemusíte čekat. Kdyby v Jihlavském Káčku nebyla možnost rodičovských skupin, využijte alespoň individuální poradneství. Budu Vám držet palce a v případě dalších dotazů se na nás můžete opět obrátit. Mějte se hezky. Kontaktní centrum ,,U Větrníku" Oblastní Charita Jihlava U Větrníku 17 tel : 567 310 987 Mgr. Petra Pilná M.K.