Problém
Daniela
Dorý den mám velmi specifický problém, který ve Vás bude vzbuzovat pocity velké nezodpovědnosti mé osoby,ale když člověk s něčím začne a vytvoří se za ním hráz, kterou nezle již přejít nastává problém.Měla úplně obyčejný problém chodila jsem k zubnímu lékaři a ten mi velmi zpustošil zuby_(více než byly,to víte mladý doktor učil se)jednou mi dělal zubní náhradu a ta opět upadla, a já potřebovala vypdat dobře kamarádka mi poradila ať si zub přilepím sekundovým lepidlem a pak jdu k zubaři, což jsem udělala,ale k zubaři jsem už nešla říkala jsem si nějak to vydžím stejně mi z zubec zase nadělá paseku a nyní už je to rok a půl a zub si stále lepím(nejhorší je že me vypsal z kartotéky a jsem bez zubaře).Nejde o to, že bych lepidlo nějak čichala právě naopak větrám u toho snažím se nedýchat,ale pozoruji na sobě snížení vykonnosti ve škole(studuji VŠ, což se Vám zdá asi úsměvné při tom co si provádím na vlastním zdraví)myslíte si, že se projevují nežádoucí účinky?Děkuji Vám převelice za odpověď Daniela

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, prošla jsem několik stránek o sekundových lepidlech. Ve všech případech se de facto uvádí, že může dráždit oči, dýchací cesty a kůži. V tuto chvíli se tedy vystavujete riziku podráždění sliznice v ústech a dýchacího aparátu. Postupně můžete být na složky v lepidle citlivější a mohla by se u Vás projevit alergická reakce. Pokles výkonnosti ve škole bych si tedy s lepidlem spojovala pouze v případě, že máte problémy s dýcháním apod. Není mi však známé přesné složení lepidla, které používáte. Ani neznám množství, či frekvenci s jakou ho používáte. To Vaše by mohlo mít i další rizika! Právě fakt, že studujete vysokou školu, by Vám mohl pomoci při shánění nového zubaře. Sedněte k internetu a pusťte se do hledání zubaře. Jistě nemáte v plánu lepit si zub do konce života, takže hoďte stud za hlavu, najděte si nového zubaře a zajděte k němu! Držím palce a jsem s pozdravem, Gabriela Koryntová.