sebevražda - pervitin
R
Dobrý den, > ve středu 25.11.2009 jsem našla svého přítele oběšeného na půdě jeho rodičů mimo Prahu. > Byli jsme tam s naším synem 3 roky> Snažila jsem s jeho matkou o umělé dýchání,ale ani po příjezdu lékaře se ho již nepodařilo oživit. > Přítel dříve užíval pervitin a občas měl divné představy,ale nebrala jsem to vážně,myslela jsem, že své otázky má za vtip,Můžete mi odpovědět zda mohou toto drogy způsobit, že se člověk odhodlá k sebevraždě?mohla jsem tomu nějak zabránit?Je to moje vina? děkuji R

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je mi velmi líto, že se Váš přítel rozhodl k takovému kroku a že jste nyní v takové situaci, v jaké jste. Musí to být velmi náročné a chápu, že máte řadu otázek a pochybností... Bohužel je to tak, že užívání pervitinu může spustit psychické potíže a to dokonce takového rázu, že mohou vést k sebevražednému chování. Píšete, že přítel dříve užíval pervitin, nevím, jak dalece do minulosti jeho zkušenost s pervitinem spadá, zda mohl být i při svém činu akutně pod vlivem pervitinu. Uvádíte také, že měl občas "divné představy", což by ukazovalo na psychické problémy, které mohly souviset užíváním pervitinu, ať už aktuálním nebo v minulosti. Chápu, že to musí být pro vás nesmírně složité, ale určitě není přítelovo rozhodnutí vaše vina a ani jste mu za daných okolností nemohla zabránit. Je přirozené a srozumitelné, že vás napadá, zda jste tomu mohla zabránit, zda jste nezpůsobila něco, proč se váš přítel rozhodl skončit se životem... Možná by Vám v těchto bolestných chvílích pomohlo, kdybyste na to teď nebyla sama a mohla si o svých pocitech, pochybnostech, promluvit s někým z odborníků. Získala byste podporu, kterou nyní potřebujete. Pokud byste o kontakt s odborníkem měla zájem, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit, pokud mi napíšete, odkud jste. Držte se.