nemocenská
Idiot
Dobrý den, 1.12. jsem nastoupil do HPP se 3 měsíční zkušební dobou. 11.12. nastupuji na detox a následně na ústavní léčbu drogové závislosti. Budu mít nárok na nemocenskou? Může mě zaměstnavatel propustit v době kdy budu v léčebně? Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud máte řádně uzavřenou pracovní smlouvu a ve zkušební době jste v pracovní neschopnosti, zaměstnavatel je povinnen platit vám nemocenskou a nesmí pracovní smlouvu ukončit po dobu prvních 14ti kalendářních dnů pracovní neschopnosti. Po té může zaměstnavatel smlouvu ve zkušební době ukončit i bez udání důvodu. Pokud by se zaměstnavatel rozhodl, že s vámi smlouvu neukončí, zkušební doba se vám prodlužuje o dobu trvání pracovní neschopnosti. Jinak co se týče pracovně-právních problémů, doporučuji kontaktovat Právní poradnu A.N.O. v Praze, která se specializuje na bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci. Myslím, že jste se, co se týče léčby, rozhodl velice rozumně. Budu držet palce, ať to zvládnete a jste ve svém životě spokojený.