negat.test
dobry večer. chcela by som sa spýtat, ci negativny test uplne vylučuje, že berie niekto drogy? moj brat ma obcas rozsirene zornice, ma takovy nepričetný pohled, je agresivni občas. ma 21 rokov. mamka ho donutila, aby jej dal moc, tak ho zanesla na rozbor a bol negativny,

Odpověděl:
Dobrý den, výsledky testů na přítomnost drog provedené v laboratoři jsou spolehlivé. Rozšířené zornice by nasvědčovaly užití stimulačních látek (nejčastěji pervitin či kokain), eventuelně nějakých léků. Tyto látky se však dají detekovat jen po určitou dobu po jejich užití. Pervitin z moči max. 3 týdny, při občasném užívání do jednoho týdne, pervitin z krve 1 až 3 dny, kokain z moči i z krve do 24 hodin. Pakliže je bratr občasným uživatelem, je možné, že testy užití drogy již nezachytily, případně užil jinou látku, než na kterou byl testován. Chápu, že to (jak píšete ve skryté poznámce) vaši mamku velice trápí a je to pro ni těžké. Možná, pokud s bratrem bydlí ve společné domácnosti, měla by se spíše než na důkaz o užití drogy zaměřit na bratrovo fungování v běžném životě. To znamená zda studuje či pracuje, plní si své povinnosti, podílí se na chodu domácnosti, je spolehlivý a chová se vůči rodině přiměřeně slušně. To jsou totiž věci, které má vaše mamka právo ve společné domácnosti vyžadovat. Někdy bývá poměrně obtížné si to vykomunikovat a stanovit nějaké mantinely. Možná by bylo rozumné zajít se o problému poradit osobně, ať vaše mamka nebo eventuelně i vy sama. Přes internet se takové věci dají řešit jen obtížně. Pokud by byl zájem, dejte vědět region, zkusím vám doporučit vhodné zařízení, které se specializuje na poradenství pro rodiny, kde má někdo blízký problém s drogami.