přestat kouřit marihuanu
Dobrý den Ráda bych poprosila o radu jak se zbavit kouření távy. Ted zrovna abstinuji a už opravdu chci vydržet. Sama jsem se zbavila závislosti na pervitinu před deseti lety, ale tráva se furt nák vrací. Věřím, že to dokážu, ale ráda bych se Vás zeptala o radu. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, velmi oceňuji Vaši snahu abstinovat. Ve svém dotazu neuvádíte příliš konkrétních informací, takže spíše obecně: Na to abyste trvale abstinovala nestačí pouze přestat kouřit marihuanu. Je zapotřebí obvykle změnit životní styl, který máte s užíváním marihuany spojený – zábava, odpočinek, místa, přátelé, řešení stresových situací. Bylo by dobře, pokud byste si stanovila a dodržovala denní režim s dostatkem spánku a tělesné aktivity. Volný čas byste si měla vyplnit nějakou činností, která Vás baví a nevyvolává chuť na drogu – budete se mít na co těšit a předejdete tak nudě, která může být pro užití drogy riziková. Vymažte z mobilu čísla dealerů, nenechávejte si doma marihuanu. Vyhýbejte se lidem i místům, která máte s užíváním marihuany spojené. Měla byste si dávat pozor i na to, abyste nesklouzla k užívání nějaké jiné návykové látky – např. alkoholu, není to tak neobvyklé. Vzhledem k tomu, že jak píšete se k užívání marihuany stále vracíte, doporučuji Vám kontakt s odborníkem – lépe si tak zmapujete Vaše spouštěče (rizikové situace), které mohou vést k relapsu a můžete se je naučit zvládat. S odbornou pomocí určitě zvýšíte šanci na úspěch. Kontakty na vhodná zařízení (v každém větším městě funguje kontaktní centrum) naleznete na adrese www.drogy-info.cz nebo napište, kde bydlíte a já se pokusím Vám kontakty vyhledat. Držím Vám palce a pokud budete potřebovat, opět napište. Mějte se hezky.