tramal
sthenlly
Jsem po několianásobné operaci od r.2003 do loňského roku kdy bylaposlední operace. užíval jsem třikrát denně tramal a nemohu se toho zbavit. zkoušel jsem to ale mám obavy že to nezvládnu jen tak že si řeknu dost. potřeboval bych radu jak na to. momentálně beru Tramabene kapky 40 kapek ráno a 40 večer. balení 100ml mám na měsíc.příznaky abstinence jsou třes pocení nadměrné slzení zývání přecitlivělost . před 10 lety jsem přestal kouřit ze dne na den a zvládnul jsem to bez problému ale tohle je podsatně horší.momentálně vydržím pracovat klidně 20 hod. denně bez problému a bolesti.děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jestliže po dluhodobém užívání léku Tramal máte obtíže při jeho vysazení, bylo by zcela nejrozumnější tento lék ( na který vzniká závislost ) vysadit pod lékařským odborným dohledem. Ušetříte se tak velice nepříjemných fyzických i psychických obtíží, které jste již měl možnost poznat. Buďto zkonzultujte Váš současný problém s Vaším lékařem, který Vám tento lék předepisuje nebo napište ještě jednou a uveďte region odkud pocházíte, pokusím se Vám doporučit vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště, kam se můžete obrátit pro pomoc. Nezapomeňte pak uvést přesné okolnosti kdy a z jakých důvodů jste lék začal užívat, v jakých dávkách atd., aby odborník mohl s přesností doporučit postupné snižování dávky a posléze lék zcela vysadit nebo jej případně vyměnit za lék jiný, bezpečnější. Mějte se hezky a ať to dobře dopadne. M.K.