škola?
Mia
Dobrý den, chtěla sem se zeptat, zda bych se mohla zabývat drogovou problematikou, když si udělám střední školu s oborem sociálně výchovná činnost nebo sociálně administrativní činnost a nějakou VŠ? A kdybych se na VŠ nedostala, dala by se sehnat nějaká práce v tomto problematicém oboru jen se SŠ?? P.S. sama nevím, ještě jak bych se této problematice přesně chtěla věnovat, jen mě zajímalo, jestli by po těch školních oborech měla nějaké uplatnění.... děkuji Mia

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Určitě by bylo možné pracovat v drogové problematice se SŠ v sociální oblasti a následnou VŠ, nejlépe VŠ v oboru sociální práce, psychologie, speciální nebo sociální pedagogika, lékařství, také existuje pod 1.LF UK obor adiktologie, který je zaměřený výhradně na problematiku závislostí, více najdete na www.adiktologie.cz. Pokud byste se nedostala na VŠ, je možné si zvolit i některou z vyšších odborných škol, řada VOŠ je zaměřená na sociální práci, případně je možné absolvovat (ať už při VŠ nebo VOŠ nebo samostatně) kurzy zaměřené na drogovou problematiku a/nebo psychoterpeutický výcvik. Drogová problematika je také dost široký pojem - zahrnuje vše od primární prevence přes léčbu závislostí až po výzkum... Co se týče práce přímo se závislými, tak ta je poměrně náročná a je potřeba mít jasno v tom, proč to chcete dělat, mít vyjasněný postoj k návykovým látkám... tak to pořádně zvažte, vyhledejte si informace o tom, co to obnáší, abyste se nevrhala do studií zbytečně, když by vás práce pak nebavila, zklamala, byla pro vás příliš vyčerpávající. Tak zatím přeji hodně štěstí při studiu a případně pak i při hledání práce v oboru.