Váhový úbytek
juta
Dobrý den, kamarádka za poslední 2 měsíce zhubla 15 kg, může to být následkem užívání nějakých drog? Přiznala jen občasné kouření marihuany. Trpí nechutenstvím, jiné zdravotní problémy nemá. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, těžko se tyto záležitosti hodnotí přes internet, ale kdyby Vaše kamarádka opravdu "pouze" kouřila marihuanu, jen těžko by trpěla nechutenstvím a zhubla za pouhé dva měsíce 15 kilo. Tyto příznaky jsou typické spíše pro užívání pervitinu (a jiných stimulačních látek). Jestliže se o těchto látkách chcete informovat více, můžete se podívat na tomto webu do rubriky O drogách - Stimulační látky. To, že zatím zdravotní problémy nemá, neznamená, že později nepříjdou. Užívání veškerých psychotropních látek nese s sebou vždy velké spektrum rizik - zdravotních ( fyzických i psychických ), sociálních, právních... Zkuste si s kamarádkou na toto téma popovídat. V případě, že by Vaše kamarádka měla s užíváním drog problém, chtěla ho řešit a měla zájem o odbornou pomoc, můžete opět napsat a uvést region odkud pocházíte, pomohli bychom Vám doporučit vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště. Mějte se hezky, v případě dalších dotazů klidně opět napište. M.K.