K dotazu z 22.9.2008 od Katka: Toxická psychöza
Katka
Nějak mi nejde najít kód, tak odkazuju tak. Tehdy jsem to nemohla přijmout, to byla moc velká paranoia a pak ¨jsem po čase dokázala přestat, ale teď jsem v tom zas a jde docela o dost. Mohli byste mi teda někoho doporučit?? Jsem z okolí Ostravy........a asi bych spíš řešila i tu bulimii, možná kombinace, ale bez ní bych ¨v tom zpátky rozhodně neskončila. Víte.já se snažím žít jinak strašně zdravě, zajímám se hodně o zdravou výživu a o sport... předtím, než jsem začla být příliš unavená z toho pika a už mi nejde žádná fyzická aktivita navíc. Jsem strašně unavená, prospím půl dne.... Dík.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, Katko. Jsem ráda, že jste se ozvala. Chápu, že je to pro Vás těžké, zvlášť když bojujete s drogami a s tou bulimií zároveň. Jen to asi bude potřeba řešit, a to taky zároveň, jinak se z toho bludného kruhu nejspíš nedostanete. Rozumím tomu, že se snažíte žít zdravě, zajímáte se o zdravou výživu, sport... jen se to s těmi drogami moc neslučuje, to organismu moc šancí nedáváte a je pak logické, že na fyzické aktivity nemáte energii. Tu Vám pervitin sebere, i když na chvíli Vás to povzbudí, tak ty propady jsou potom dost velké a tělo se potřebuje zregenerovat. Pokud se Vám podaří přestat, bude se potřeba smířit s tím, že budete nějakou dobu unavená a že se to bude lepšit pomalu, než se dá tělo do pořádku. Mohla bych Vám doporučit nějaké kontakty, kam se v Ostravě obrátit a asi to bude nejlepší cesta. Nedá se čekat, že se vše zlepší zázračně a hned, asi to bude trochu běh na dlouhou trať, ale nevzdávejte to. Vypadá to, podle toho, co píšete, že vám "jde o dost" a že tedy máte nějakou motivaci s tím vším něco dělat, tak vydržte a určitě se Vám to podaří zvládnout. Posílám kontakty na psychiatrické ambulance v Ostravě (AT ambulance jsou psychiatrické ordinace specializované na závislosti), měli by Vám poskytnout základní poradenství i ohledně poruch příjmu potravy, které mohou být, jako ve vašem případě, se závislostí spojené, případně Vám mohou předat další kontakty na specialisty, se kterými byste mohla řešit tuto část problému. Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici s poliklinikou AT ambulance 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597 373 209 Prim. MUDr. Jitka Svobodová Ostrava - Zábřeh, Psychiatrická ambulance AT ambulance Náměstí SNP 4, Ostrava - Zábřeh, 700 30 telefon: 900 340 340 MUDr. Štefan Miško Ostrava, AT ordinace při městské nemocnici AT ambulance Kounicova 8, Ostrava, 700 01 telefon: 596 618 916 poslední aktualizace: 26.10.2007 MUDr. Pavel Havran http://www.help-psych.cz Ostrava, Psychiatrická ambulance Ambulantní program Výškovická 126, Ostrava - Zábřeh, 700 30 telefon: 596 741 007 MUDr. Richard Bosák Ostrava, Psychiatrická ambulance Ambulantní program Hornická poliklinika, Sokolská 81, Ostrava, 702 00 telefon: 597 454 315