Zase jsem zklamala...
no
Dobrý den pane doktore,nedávno jsem byla u vás v ordinaci. Beru pervitin delší dobu nitrožilně. Bohužel i přes Vaší snahu a pomoc a přes moje svědomí jsem opět zklamala,nevím proč,po 14ti denní absitenci, na kterou jsem byla ještě včera pyšná, jsem si zase ,,ujela,,...prosím proto o pomoc,podle mého bych potřebovala a co si myslím že by mi pomohlo, je, abych docházela aspoň jednou týdně si ,,popovídat,, k specializovanému psychiatrovi či psychologovi...nevím jestli je to možné, pokud ano. prosím o kontakt,děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to se nic celkem neděje. Je to docela obyvklé, že se to lidem vymkne, relapsy jsou celkem běžná záležitost. Významné je, zdali se vám relaps podaří zastavit a nerozjet to. Prostě relapsovala jste, co se dá dělat, pokračujte v původním plánu. Ohledně poradenství, psychoterapie atd. Tak to je obvyklá součást péče, ale takhle před vánoci to bývá složité se zajištěním takových služeb. Nějak tak jsem počítal s tím, že to pořešíme po novém roce, jednak vám zaberou léky a bude jasné jak to vypadá a bude se i lépe vymýšlet co vlastně potřebujete. Druhak pomine předvánoční chaos ve kterém polovina nemá čas a druhá polovina musí udělat práci za tu polovinu první, takže udělá více zmatku, než smysluplné práce. Možná se vám jeví konec listopadu jako méně předvánoční chaos, ale všichni se snaží něco objednat aby se to stihlo před koncem účetního roku, ... Většinou to bývá tak, že spousta lidí a institucí je od poloviny listopadu nepožitelná, navíc se do toho sesype spousta lidí, protože vánoce a deprese chodí, alespoň na psychiatrii, ruku v ruce. Takže - pokud mohu mít návrh řešení - doporučuji vyčkat do nového roku, pokračovat v užívání léků, snažit se dále abstinovat, když se to nezdaří tak to není optimum, ale co se dá dělat, po novém roce naplánujeme co dál. Poradenství, nebo psychoterapii vám rád zajistím, zvažoval jsem, že bychom se o to zkusili postarat sami (děláváme to), kdyby se ukázalo, že na to nemáme kapacity, něco bychom vám našli. Kdyby se ukázalo, že to je nějak kritické, tak já budu příští týden v Praze a mohli bychom se sejít v posledním prosincovém týdnu taktéž. Je taky možné být v kontaktu přes poradnu, dotazy se dají skrýt, nevidí je nikdo, kdo nemá kód, já to dělám obvykle v situacích, kdy jsou v dotazu nějaká osobnější sdělení a není jisté, jestli by nemohl být tazatel identifikován. Nu, asi ještě napíšete?