Marihuana za volantem
Ententyky
Dobry den , vim ze vase poradna neni urcena k tomu, aby radila uzivatelum drog jak na policii, ale muj problem mi dela opravdu velkou starost.Jsem ridic z povolani , nepiju alkohol a neberu zadne drogy az na obcasnou konzumaci marihuany v patecni a sobotni vecery.Vrasky mi delaji testy na thc, ktere ma policie k dispozici.Je nejaky zpusob jakym pred absolvovanim testu zbytkove stopy v slinach a na jazyku zneutralizovat ? Pozitim snad nejakeho roztoku nebo lizani neceho ? Dekuji za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den, tyto testy nějak "obelstít" nejde. To by je nakonec policie neužívala. Pokud jste víkendovým kuřákem marihuany, bylo by dobré, sednout za volat minimálně po cca 18ti až 24 hodinách po vykouření jointu. Jde o to, že když vám v tuto chvíli policie provede orientační test, je sice pravděpodobné, že výsledek bude pozitivní, ale tento test prokazuje i metabolity THC, což však nutně neznamená, že řídíte pod vlivem marihuany, a to je při silniční kontrole to podstatné. Prokazuje pouze to, že jste někdy v minulosti marihuanu užil. Metabolity THC jsou v organismu zjistitelné velmi dlouho - u pravidelných kuřáků až jeden měsíc po posledním užití. Rozhodující je však tzv. "aktivní THC" v organismu, které znamená, že jste "pod vlivem", to je zjistitelné poměrně krátce - max. těch 18-24 hodin. Orientační testy toto rozlišovat neumí, takže je potřeba v případě pozitivního výsledku orientačního testu trvat na provedení laboratorního testu z krve a policii o tom informovat. Ten jednoznačně prokáže, zda máte v krvi i "aktivní THC" a jste tedy "pod vlivem" a nebo jen metabolity THC, což je pro další postup v přestupkovém nebo trestním řízení podstatné. Nu, snad je to takhle jasné, když tak se ještě doptejte. Psát, že takovýmto "opletačkám" se dá nejlépe předejít tím, že prostě marihuanu nekouříte, je asi trochu mimo, že?:)