metadon
Radka
Dobrý den!Dnes jsem se dozvěděla,že můj syn(za měsíc mu bude 18let)bere drogy.Měli jsme určité podezření a nechali syna při odběrech otestovat zároveň na přítomnost drog(krev i moč).Bohužel byly výsledky pozitivní-marihuana,metadon(?) a pervitin!On to ještě neví a já si nevím rady co dál?!Vím jistě,že to sami doma nezvládneme.Zachovají v poradně(Most)naší anonymitu?Vím,že to není žádná ostuda a nejsme první ani poslední s tímto problémem,ale Most je malé město a lidé jsou zlí.Prosím o radu,jsem zničená.Chceme synovi pomoct,snad není pozdě.Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, velice dobře rozumím Vašim obavám. V tuto chvíli bude opravdu nejrozumnější veškeré obavy překonat a o Vašem problému se poradit. Není to lehká situace a zároveň si zcela upřímně myslím, že v takto náročné situaci si nejen Váš syn zaslouží pomoc, ale i Vy si zasloužíte podporu. Tak jako lékaři jsou vázáni lékařským tajemstvím, stejně tak pracovníci v sociálních službách jsou vázáni mlčenlivostí a dodržováním etického kodexu sociálních pracovníků ( taktéž terapeuti a terapetutický kodex ). Máte naprostou pravdu - nejste první a ani zdaleka poslední s tímto problémem, myslím, že na kolegy v Mostě se můžete s důvěrou obrátit. Navíc Kontaktní centra nabízí nejenom bezplatné služby, ale lze jich využít i zcela anonymně. Využijte poradenství pro rodiče a blízké osoby a Vaši konkrétní situaci proberte s pracovníkem K-centra. Poradí Vám jak co nejlépe postupovat, jak Vašemu synovi oznámit, že jste nechali provést testy, jaké zvolit kroky a jak co nejlépe namotivovat Vašeho syna, aby i on sám odbornou pomoc vyhledal. Pro jistotu Vám raději kontakt napíši: Kontaktní centrum MOST K NADĚJI Jilemnického 1929 Most tel : 476 104 877 kontaktní osoba : Karek Komárek,Dis. P.S. tak držím palce ať vše dobře dopadne. V případě dalších dotazů se na naši poradnu můžete opět obrátit. Mějte se hezky. M.K.