zjištění začátku drog dcery 15 let
potvůrka
Prosím o pomoc, jak se mám zachovat k 15 leté dceři při podezření úžívání drogy . Od září nastoupila na střední školu a dojíždí. Změnilo se chování a začaly se mi strácet peníze. Mám ještě syny 3 roky, na kterého bezdůvodně žárlí. Obě děti jsou adoptované, dcera o tom ví. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, promluvte si s dcerou o Vašich podezřeních a na to, zda drogy užívá, se jí zeptejte. Promluvte si s ní o důvodech jejích změn chování, řekněte jí o svých obavách o ni a o rizicích, které s sebou případné užívání drog přináší (informace o jednotlivých drogách si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách). Navštivte odborné zařízení pro uživatele drog, která zpravidla poskytují i poradenství rodinným příslušníkům, můžete zde zkonzultovat důvody svého podezření na užívání drog a poradit se o dalším vhodném postupu. Kontakty na zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám kontakty na tato zařízení (poradna pro rodiče, kontaktní centrum, psychologická poradna) vyhledám. Na adrese www.odrogach.cz si můžete přečíst informace o tom, jak přistupovat k dítěti, které má problémy s užíváním návykových látek – v rubrice Pro rodiče. Je možné využít i poradenskou telefonickou linku Poradenského centra pro drogové a jiné závislosti Brno, tel.: 548 526 802, každý pracovní den od 8.00 – 16.00 hod. – zde se specializují kromě drogové problematiky i na řešení problémů s dospívajícími dětmi (drogy, škola, komunikace, vztahy atd.). Toto telefonické poradenství je poskytováno zájemcům z celé České republiky. Přeji hodně štěstí a pokud byste potřebovala ještě něco doplnit, opět napište.