Lze soudně nařídit testování na drogy?
nilstrem
Mám informace,že můj 16ti letý syn bere drogy.Začalo to marihuanou a postupně se přidávají další(LSD,pervitin).Myslím si,že je to ve stádiu experimentů,ale jeden nikdy neví.Potíž je v tom,že jsem s jeho maminkou v rozvodovém řízení a naše komunikace se rovná nule.Nevěří mi a myslí si,že na syna "nasazuju".On jí lže a ona mu věří-takže slepá ulička.JAK BY ŠLO DOSÁHNOUT OTESTOVÁNÍ NA PŘÍTOMNOST DROG?AŤ UŽ OTEVŘE MANŽELKA OČI.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, umím si představit, že toto období je nelehké a nepříjemné pro všechny zúčastněné. Jestliže, máte pocit ( a také informace ), že Váš syn má zkušenoti s drogou, bylo by v tuto chvíli myslím nejrozumnější navštívit odborné zařízení, které se tímto zabývá a tam se o všem osobně poradit ( i s ohledem na Vaši současnou nepříznivou rodinnou situaci a nízký věk Vašeho syna ). Nevím odkud pocházíte, ale jestli je Praha ve Vaší dostupnosti doporučila bych Vám toto zařízení : Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM o.s. Školská 30 Praha 1 e-mail : ctrnacta@sananim.cz tel : 284 824 234, 739-268 527 Mgr. Čtrnactá Štěpánka provozní doba : PO až PA 9.00 - 19.00 hod. Poradna je v prostorách kavárny Cafe Therapy ( v její zadní části ). Je zapotřebí si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace. Nemusíte se ničeho obávat, plno rodičů se na poradnu obrací, všechny služby jsou bezplatné a můžete jich využít i zcela anonymně. Ještě k Vašemu dotazu ohledně testování. V každé větší lékárně lze zakoupit orientační test pomocí jehož se dá detekovat z moči přítomnost psychotropních látek ( cca 150,- Kč). Ale - po použití testu budete sice vědět, zda-li Váš syn drogu v poslední době užil či nikoliv, ale o jeho celkové situaci Vám to nic nevypoví, to by měl Váš syn. Jestli Vám mohu poradit, nejdříve navštivte poradnu a tam vše, co se Vašich konkrétních problémů týká, proberte, zeptejte se na Vše, co Vás k tomuto napadá a až po té svého syna otestujte. Pokud Váš názor na potřebu testování nezměníte. Jestli pro Vás Praha dostupná není, napište ješte jednou a uveďte region, pokusím se Vám doporučit jiné vhodné zařízení. Zatím se mějte hezky a klidně opět napište. M.K.