tráva
mooon
Kamarádka nebere nějaký čas,abstnuje od všeho, ale docela jí to leze na mozek, ¨neměla daleko začít znovu s pervitinem, ale ví, že by dopadla hodně špatně. Chce zař¨čít alepson huit nebo pít, abstinovat úplně nechce. Rozmlouvat jí to nechci, to asi nemá význam, ikdyž jsem se snažila, ale jak jí mohu pomoci snížit riziko, že znovu spadne tak kde byla předtím ?Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, netuším kde byla Vaše kamarádka "předtím", její stavy nepopisujete. Ale dá se předpokládat, že se mohlo např. jednat o nějaké nepříjemné psychické stavy spojené s konzumací psychotropní látky. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití nějaké drogy ( včetně marihuany ), vyvolat velmi vážné psychické obtíže, které se posléze dlouhododě léčí. Jestliže Vaše kamarádka v tuto chvíli abstinuje, protože se konzumací drog dostala do nepříjemných psychických stavů, je zapotřebí abstinenci udržet. Jestli ji teď abstinence, jak píšete, "leze na mozek", případná konzumace čehokoliv ( i alkoholu a THC ) tyto nepříjemné stavy prohloubí. V případě, že byla vaše kamarádka závislá, např. na pervitinu, hrozí závažné riziko, že užívání jakékoli psychotropní látky pod kontrolou neudrží a znovu se rozjede. Ať už na té droze, kterou užívala v minulosti, nebo vymění jednu závislost za jinou. Neuvedla jste, zda kamarádka byla v kontaktu s nějakým odborným zařízením. Ale v tuto chvíli by bylo nejrozumější, kdyby se obrátila na odbornou pomoc. Sama asi tušíte, že pokud si kamarádka bude chtít něco dát, vy tomu těžko zabráníte. Zkuste ji alespoň přiblížit rizika, která jí případně hrozí a motivovat ji k vyhledání odborné pomoci, případně jí dejte kontakt na naši poradnu. M.K. PS: A buďte na sebe opatrná a nenechejte se přesvědčit ke společným experimentům. Mohlo by se stát, že byste do toho nakonec spadly obě. Samozřejmě vás nepodceňuji, ale stává se to...