Epidurál a drogová minulost
Future Mum
Dobrý den, je možné, že mě během měsíce čeká císařský řez (mimi konec pánevní) a při té příležitosti budu podepisovat informovaný souhlas s epiduralní anestezií, kde je i dotaz na závislost na alkoholu a drogách. Nechce se mi uvádět, že před těhotenstvím jsem měla potíže s užíváním opiátů. Jaký je váš názor? Jak dlouho by měl být člověk čistý, aby to s klidným svědomím nemusel uvést.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je určitě moc dobře, že konzumace opiátů je Vaše již vyřešená minulost a Vy dnes abstinujete. Bohužel, tuto informaci by měli lékaři vědět vždy, jelikož organismus ani psychika na závislost "nezapomíná" ani po dlouholeté abstinenci. Také nikdy nemůžete vědět jaké komplikace se přihodí ( já Vám samozřejmě přeji, ať se žádné nepřihodí ), ale lékaři by tuto informaci měli mít z důvodu vhodně zvolené medikace, anestezie atd..Jestliže úspěšně abstinujete, nemusíte se za nic stydět, svůj problém jste přece zvládla. Přeji Vám ať vše kolem porodu proběhne v pořádku, mějte se hezky. P.S. ještě mě tak k tomu napadá, jestli jste se někde léčila či doléčovala, nebylo by možná od věci přinést potvrzení o tom, že jste se účastnila programu a tím Vaši abstinenci zcela potvrdit. M.K.