mýt o alkoholu
princezna
CHci se zeptat.Člověk který se dobrovolně léčí na alkohol antabusema má záznam v kartě o tom že navštěvuje psychyjatra.Bude mu tento záznam zveřejněn při nástupu do nového zaměstnání? A nebo je tento záznam čistě lékařské tajemství a nebude se nikde zveřejňovat.Mnoho lidí se pro tento(podle mně)mýt nechce jít léčit

Odpověděl:
Dobrý den, i když v rámci vstupní prohlídky do zaměstnání lékař bude mít možnost vidět vaši zdravotní dokumentaci, jeho vyjádření směrem k zaměstnavateli se týká pouze toho, zda jste zdravotně způsobilý/á pracovat na pozici, na kterou máte nastoupit. (Bude záležet na konkrétní situaci - pro příklad mě napadá - u vojenského pilota by to byl problém, u pokladní či skladníka zřejmě nikoli). Pokud dotyčný navštěvuje pravidelně psychiatra a léčí se u něj na závislost na alkoholu, doporučila bych, aby si v předstihu opatřil jeho vyjádření ohledně např. toho, že užívání antabusu neovlivňuje negativně jeho schopnosti potřebné pro výkon práce a u vstupní prohlídky je lékaři předložil. Obavy z léčby závislosti na alkoholu kvůli záznamu ve zdravotní dokumentaci a následným problémům při hledání zaměstnání bych považovala za poněkud neopodstatněné. Člověk s rozjetou závislostí má šance na nalezení či udržení zaměstnání nesrovnatelně menší než abstinující člověk v léčbě nebo po jejím ukončení.