Přítel
xxx
Dobrý den,přítele pustili před třičtvrtě rokem z vězení (distribuce drog) 8 měsícu bylo vše v naprostem pořádku,ale hned jak jsme se přestěhovali zpátky do města,kde se to vše kdysi odehrávalo,začal chodit po nocich a domu chodil až ráno.Tvrdi mi,že je s kamarádama,že jim dělá Taxíka.Trvá to už 3 týdny a pořád mi slibuje,že to je naposled.Myslím si,že nic nebere,že bych to poznala,ale možná taky ne.Nevím jak to zjistit,na testy ho nedostanu.Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, myslím si, že bez ohledu na to, zda přítel užívá či neužívá drogy, byste s ním měla řešit jeho chování (jistě se dříve či později ukáže, zda souvisí s užíváním drog či nikoliv), které se Vám nelíbí a předpokládám, že by se Vám nelíbilo, ani kdybyste jistě věděla, že drogy neužívá. Je možné, že pokud příteli nebude z Vaší strany nic hrozit, bude stále slibovat a k žádné změně v jeho chování nedojde. Takto nedokážu posoudit, co by mohlo vašeho přítele ke změně motivovat – někdy stačí domluva a někdy je nezbytné použít ultimátum (např. buď já nebo kamarádi). Asi by bylo nejlepší, pokud se přítelovo chování nezmění, abyste využila poradenství v zařízení pro uživatele drog – např. v kontaktním centru a poradila se, jak v této situaci postupovat. Kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám kontakty vyhledám. Informace o účincích jedotlivých drog si také můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách. Přeji Vám hodně štěstí, když budete potřebovat, opět napište.