marsii
přeju pěkný den paní Kačírková.Moc děkuji za odpověd a ráda bych se ještě zeptala na kontakty bydlím na Kladně.Psala jste,že dcera by se měla táké finančně podílet na chodu domácnosti,tady je velký problém nebot nepracuje a jako těhotnou nevím jestli jí někde přijmou,to samé ten její přítel.Myslíte si,že by bylo vhodné navštívit jeho rodiče at též vědí o dané situaci?já sama mám plný inv.důchod.Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, i když dcera vzhledem ke svému stavu nebude pracovat, měla by být evidována na úřadu práce, protože jedině tak má pak nárok na různé sociální dávky a bude mít hrazené zdravotní a sociální pojištění. I když pravděpodobně sociální dávka (vzhledem k tomu, že pokud bude s Vámi bydlet, bude se posuzovat příjem všech členů domácnosti) nebude vysoká, je důležité aby alespoň malou částí na domácnost přispívala – bude se tak alespoň trochu učit zodpovědnosti. Co se týká jejího přítele – nevím jak jste se s dcerou ohledně fungování s jejím přítelem domluvili – myslím, že by zatím nebylo vhodné do tohoto vztahu intervenovat – nechte své dceři a příteli čas na to, aby sami hledali řešení. Vy si s dcerou pouze domluvte za jakých podmínek jí budete pomáhat. Je velmi dobře, že máte zájem navštívit odborné zařízení, protože se tyto záležitosti přes internet obtížně řeší. S odborníkem budete mít prostor konzultovat postup jak vůči dceři a vůči jejímu příteli postupovat, zvláště pak pokud jeden nebo oba budou nadále užívat drogy. V Kladně můžete navštívit Centrum drogové prevence a krizové pomoci – ambulantní poradenství a služby, Kročehlavská 49, Kladno, 272 01, telefon: 312 682 177, E-mail: protidrogova.prevence@mestokladno.cz. Toto zařízení nabízí poradenství pro rodiče, rodinné příslušníky a blízké osob s návykovým problémem. Služby v tomto zařízení jsou bezplatné a na požádání i anonymní. Je nutné se předem objednat na výše uvedeném telefonním čísle. Kontakt na Denní stacionář Sananim jsem Vám psala v minulé odpovědi – vzhledem k tomu, že pro Vás je Praha z Kladna dostupná a vzhledem k tomu, že toto zařízení nabízí specifické služby právě pro závislé těhotné ženy a matky s dětmi bych Vám velmi doporučovala kontakt právě s tímto zařízením. Přeji Vám, abyste všichni společně našli uspokojivé řešení. Mějte se hezky.