Alkohol a drogy
Prosím o radu
Dobrý den, je mi 20 let. A u mojí mamky jsme zjistili závislost na alkoholu,nevím jak dlouho to trvá, ale asi tak před pul rokem jsme náhodně s otcem našli spousty vypitých lahví tvrdého alkoholu, snažili jsme se celá rodina situaci vyřešit, mamka slíbila, že přestane,ale spíše si myslím , že to čim dal min skrývá a byvá opilá během dne. Dospěli jsem aspon k tomu, že přistoupila k tomu, že si nechá poradit od odborníka. Mám problém i s bratrem, u kterého mám podezření na užívání pervitinu, myslím , že by chtěl přestat, ale přebívá to alkoholem (pivo). Celá situace nechává nasledky na naší rodině( hodně stresu a hádek). Prosím o radu a nebo o doporučení v Plzenském kraji. Mockrát děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, žádáte o kontakty na odborníky v Plzni ( uvedeno níže ). Vzhledem k tomu, že ve Vaši rodině jsou hned dvě závislé osoby, je jistě tato situace pro Vás velmi náročná. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog poskytují mimo jiné ve svých službách i poradenství pro rodiče a rodinné příslušníky ( bezplatně a možno i anonymně ). Možná by nebylo od úplně od věci tuto možnost využít, měla byste možnost a prostor o situaci u Vás doma pohovořit a mohla byste se zde i poradit jak dále postupovat. Jak v komunikaci s matkou, tak s bratrem a jak ho třeba i lépe motivovat k tomu, aby i on sám vyhledal odbornou pomoc. Také si zcela upřímě myslím, že i Vy byste v tak náročné situaci si zasloužila pomoc a především podporu. Stejně tak se můžete poradit i v AT poradnách, které uvádím. Zavolejte si co nejdříve a dohodněte termín první konzultace. Psyciatrická léčba ( AT ambulance ) Do zámostí 897-67 Plzeň mob : 608-882 234 MUDr. Stanislav Kudrle Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice AT ambulance Alej svobody 80 Plzeň tel : 377 103 100, 377 103 101 Doc.MUDr. Jiří Beran, CSc Kontaktní centrum pro uživatele drog Teen Challenge Husova 14 Plzeň tel: 377 223 913 e-mail : gustav@tycko.cz Bc.Gustav Černý P.S. držím palce ať se situace u Vás doma zlepší a v případě dalších dotazů klidně opět napište. Mějte se hezky a držte se ! M.K.