Prosba
iwuška
Mam prosbu...moje dlouholeta kamaradka ma problem...neco jsem tusila,ale az vcera se mi k tomu priznala asi po 2hodinach povidani.Stale jenom rikala,ze je nemocna...ze to vi na 100% a podobne.Nevedela jsem...ale jiz 2 roky je na lecich-Neurol 1mg,Atarax 50mg a jeste jeden lek,ktery snad ani v cechach a na slovensku nevyrabi...Zinopin...(nevim presne bere 0,75,nebo 75mg-vim,ze je to velky rozdil,ale nemuzu to jiz najit,gramaz si nepamatuji)nasla jsem jenom neco v nemcine...to vse bere kazdy vecer-vse naraz.Postezovala se,ze uz ani to moc nezabira...spi malo i ted.Je velmi psychicky i fyzicky vytizena,prace mimo republiku,doma dite z babickou a vysoka skola.Prvni krok udelala,uznala si,ze je nemocna a chce s tim neco delat...jeji rodina nic netusi,nechce jim to rict,ze je slaboch a podobne.Sama se boji,ze ji nekam zavrou a budu na ni koukat,jak na blazna.Rikala,ze zkusila neco vysadit...vertigo,nauzea,zvraceni a snad buseni srdce a jeste nevim co...to vse ji prinutilo zpatky k lecbe,na ktere byla.A ted ma otazka...myslite ,ze se muze cloevk s takovym pribehem z toho dostat?Vim,ze s takovou kombinaci a je to dlouho,co to bere...prezije to...to odvykani...ja nevim,jak ji mam uchlacholit,poradit,pomoct.Jsme od sebe 700km,nemuzu byt s ni a podrzet ji.Je na to sama a boji se,ze prave to nezvladne.Nechce umrit...nevim...asi se muze stat,ze to neskonci dobre???Prosim,poradte mi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Odhadoval bych, že asi nejvážnější problém bude ten neurol, atarax nebývá složité vysadit, zinopin je nějaký extrakt ze zázvoru a dalších bylin, doplněk stravy, psychoaktivní efekt nemá. Vysazení bych považoval za možné, může chvíli trvat, je třeba aby jej řídil lékař, může třeba léčit potíže, kterými kamarádka trpí, jinými léky nejspíše antidepresivy, která nejsou návyková a později jdou bez komplikací vysadit, smysluplná by mohla být také psychoterapie, rozhodně by pomohla úprava životního stylu. Samotné vysazení by nemusel být až takový problém, sice je to chvíli nepříjemné, člověku se motá hlava a tak, ale odezní to za pár týdnů. Spíše se mi jeví nezbytné udělat něco s těmi věcmi kolem, protože ty mohou vést k dalším obtížím, k užívání jiných psychotropních látek, ...